Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport sovepose


Gaupe04

Anbefalte innlegg

Annonse

Min Alta revnet innvendig i sømmen etter kun kort tids bruk. Er også veldig skuffet over at den er veldig kald om høst og tidlig vår.

Ikke spesielt god å ligge i heller, som det skrytes av.

Måtte kompensere med en vinterpose når det er kaldt, en Nanok dunpose. Det kaller jeg ligge komfort!!

Bytter ut Alta`en så fort som mulig, med lett dunpose i stede!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isbjørnposene er sikkert gode de, men er noe tyngre. Senja er 2,3 kg, og det er nesten ett kilo mer enn hva Breheimen veier. Dessuten ser jeg at isbjørnposene ikke er særlig tett rundt hodet, dvs muligens fare for større varmetap, noe som jo er unødvendig :)

Men ellers takk, du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Helsport Breheimen og har tilbragt ca 30 døgn i denne i temperaturer fra ca. -7 til 15 grader.

Posen er utrolig tynn, og må sies å være lett med sine 1500 gram. Posen er overraskende varm, og jeg var god og varm i - 5 grader, selv om jeg kun hadde superundertøy på meg.

Posen har også god passform (til min kropp)

Komprimeringstrekket er ok, det komprimerer bra, men er litt klønete å håndtere, samtidig som det virker å være utsatt for at noe skal revne.

- Innvendig lomme har kanskje blitt standard i soveposer, og den finnes også i Breheimen. Utrolig praktisk å oppbevare kamera, mobil og lignende i.

- Det er heller ikke vanskelig å snøre igjen åpningen i posen slik at det meste av varmen holder seg inni posen.

Jeg betale 999 kroner for denne posen, noe som den i aller høyeste grad er verdt. Jeg anbefaler denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre :)

Har også fått tips om Mammuts/Ajungilaks Tundra 3-season. Samme vekt, og samme pris ca som Breheimen. Synes det er en viktig detalj at posen kan snøres tett inntil hodet for å holde på varmen.

Kjekt å høre fra deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i ferd med å kjøpe ny 3-sesongers sovepose. Pr. nå står valget mellom Helsport Alta og Helsport Breheimen.

Noen som har erfaringer med disse to typene?

http://www.helsport.no/NO/default.asp?ID=7185&G=804&P=796

Jeg har en Alta selv og er godt fornøyd. Har overnattet i 20 kalde med den. Da var det litt småkaldt men fungerte greit, men varmelåsen rundt hals og hode måtte strammes maks. Lav vekt og lte volum er et pluss. Jeg er godt fornøyd med posen. Jeg anbefaler den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Marmot Helium http://www.dnt-turutstyr.no/article.php?ar_id=8246&fo_id=4053.

Brukte den senest i går i -7c, og den virket som om den fortsatt hadde noen kalde å gå på.

Og så veier den ikke mer enn 822g, og er ikke større enn et litt stort brød når den komprimeres :lol:

Vil absolutt anbefale den. Kjøpt fra "Unaiten" blir den ikke så ille dyr heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.