Gå til innhold
  • Bli medlem

Polar H10 pulsbelte


Fjelljentaaa

Anbefalte innlegg

Muligens litt utenfor fjelltema men spør likevel..

Noen som har erfaring med å koble pulsbelte H10 med Polar Ignite?

Jeg får koblet den til, fikk spm og koblet til men ser ikke på noen måte at det er tilkoblet..

Fjerner klokka fra hånden, da vises bare teksten "nåværende puls" uten noen puls under der..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
torese skrev (6 timer siden):

Hei, 

Hadde også et slikt polar pulsbelte. Husker ikke modell men det måtte ha hudkontakt for å være på ev litt fuktig. Var ikke noen påknapp utenom. 

Tore

Har fuktet, men spørs om jeg må prøve gjøre det igjen å få det bløtere.. frustrerende er det iallefall..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjelljentaaa skrev (4 timer siden):

Har fuktet, men spørs om jeg må prøve gjøre det igjen å få det bløtere.. frustrerende er det iallefall..

 

Det gamle pulsbeltet mitt (ikke det du sikter til)  var litt trøblete, men pleide å virke når jeg begynte å svette litt. Jeg tenkte at det var saltet i svetten som gjorde forbindelsen til huden bedre (ren gjetning fra min side). Et skudd fra hofta, men du kan jo prøve å fukte huden med en svak saltløsning. Ei teskje i et glass lunkent vann burde i så fall være mer enn nok.

;-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogens Stønn skrev (6 timer siden):

Det gamle pulsbeltet mitt (ikke det du sikter til)  var litt trøblete, men pleide å virke når jeg begynte å svette litt. Jeg tenkte at det var saltet i svetten som gjorde forbindelsen til huden bedre (ren gjetning fra min side). Et skudd fra hofta, men du kan jo prøve å fukte huden med en svak saltløsning. Ei teskje i et glass lunkent vann burde i så fall være mer enn nok.

;-)

Enkelt råd som er verdt å prøve, tusen takk!! 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dette belte, det er helt supert.

 

Hvis det har ligget lenge så bytt batteri, batteriet tømmes ved oppbevaring dersom selve enheten er koblet på beltet. Ellers vil jeg anbefale å laste ned polar sin app (husker ikke hva det heter) og koble den til belte. Da får du testet belte fint på mobilen, og du kan også velge å slå av f.eks. ant+ for å spare batteri dersom du ønsker å bare bruke blåtann, eller du kan sjekke om det faktisk er slått på :)

åja.. det må sitte ganske stramt også. Skal sitte såpass at du har merke etter en løpetur. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

klatreminus skrev (9 timer siden):

Jeg har dette belte, det er helt supert.

 

Hvis det har ligget lenge så bytt batteri, batteriet tømmes ved oppbevaring dersom selve enheten er koblet på beltet. Ellers vil jeg anbefale å laste ned polar sin app (husker ikke hva det heter) og koble den til belte. Da får du testet belte fint på mobilen, og du kan også velge å slå av f.eks. ant+ for å spare batteri dersom du ønsker å bare bruke blåtann, eller du kan sjekke om det faktisk er slått på :)

åja.. det må sitte ganske stramt også. Skal sitte såpass at du har merke etter en løpetur. 

Takk for mange gode tips!! Har en polar app som jeg synkroniserer klokka mi med, men har ikke funnet noen plass der jeg kan koble den direkte til beltet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjelljentaaa skrev (20 timer siden):

Takk for mange gode tips!! Har en polar app som jeg synkroniserer klokka mi med, men har ikke funnet noen plass der jeg kan koble den direkte til beltet.. 

polar har 2 apper, polar beat og flow. Dene ene er for trening, den andre kan kobles til pulsbelte. Husker ikke hvilken som gjør hva... jeg bruker belte stort sett med Garmin klokka nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

klatreminus skrev (1 time siden):

polar har 2 apper, polar beat og flow. Dene ene er for trening, den andre kan kobles til pulsbelte. Husker ikke hvilken som gjør hva... jeg bruker belte stort sett med Garmin klokka nå.

Det er Flow appen jeg har. Da skal den andre prøves. Tusen takk!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
klatreminus skrev (På 6.6.2022 den 15.39):

polar har 2 apper, polar beat og flow. Dene ene er for trening, den andre kan kobles til pulsbelte. Husker ikke hvilken som gjør hva... jeg bruker belte stort sett med Garmin klokka nå.

Tusen takk, da fungerer den fint med polar beat!! 🙂👍👍

Forsøker å få den til å fungere med min polar ignite også men får det ikke til.. det står at klokka er tilkoblet pulsbeltet, men den viser bare pulsen fra klokka.. noen tips?

Ser du ikke har polar klokke da, men spør likevel jeg da 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjelljentaaa skrev (5 minutter siden):

klokka er tilkoblet pulsbeltet, men den viser bare pulsen fra klokka

Det gjør Garmin-klokka mi også, med mindre jeg enten starter en aktivitet på klokka (løping, sykling,...) eller jeg går inn i menyen og skrur av pulsmåling på håndleddet helt. Kanskje det er noe lignende på klokka di?

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogens Stønn skrev (12 minutter siden):

Det gjør Garmin-klokka mi også, med mindre jeg enten starter en aktivitet på klokka (løping, sykling,...) eller jeg går inn i menyen og skrur av pulsmåling på håndleddet helt. Kanskje det er noe lignende på klokka di?

;-)

Takk for tips! Da skal jeg undersøke dette 👍👍👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjelljentaaa skrev (På 18.6.2022 den 18.01):

Dette har jeg prøvd. Får beskjed om at beltet er tilkoblet klokka, men når jeg har pulsbeltet på og tar av klokka så vises ingen puls på klokka.

Ta den med til butikken du kjøpte den, ihvertfall hvis den er litt ny...

 

Hvis ikke kjøp Garmin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.