Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaring med cumulus panyam 600?


Anbefalte innlegg

Vurderer ny sovepose for de litt kaldere nettene i telt. Har en mammut sphere down med comf temp på —1. Liten og lett (800gr) pose, men litt kald..

Har kikket på en cumulus panyam 600 i smal (jeg er 172). Den veier litt mer (950 ca), men har comf temp på —6. 

Noen som har erfaring med denne posen både mtp bruk og lengde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig behagelig og god sovepose, ja. Jeg kjøpte en Panyam 600 som jeg oppgraderte med litt ekstra dun i for å få komforttemperaturen nesten ned til 10 blå. Jeg er ca 190, og mener å huske at jeg valgte modellen i large. Veldig deilig med litt mer presise valg på lengde enn de vanlige "standard" og "long"! Føler at jeg har fått god valuta for den, men nå var euroen i litt hyggeligere kurs for tre år siden...

Endret av Andreas Gram
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

endred skrev (På 1.6.2022 den 22.24):

Noen som har erfaring med denne posen både mtp bruk og lengde?

Jeg har brukt Panyam 600 siden høsten 2020 og må si at dette er en veldig komfortabel pose med gode løsninger og meget høy kvalitet på dun, stoff, sømmer og tilbehør ellers. Jeg er 181cm og kjøpte standardmodellen i størrelse M uten noen tilpasninger. Vekten er 985g. Den passer perfekt til meg, og jeg har godt med plass i lengden og får dratt hetta ned til den dekker nesa. Har brukt denne høst/vinter/vår i kystklima nå i to sesonger, og den er mer enn varm nok til mitt bruk. Jeg betalte 4160,- inkludert frakt, mva og tollavgifter.

Det er også delt mange erfaringer rundt denne posen her på forumet allerede:

https://www.fjellforum.no/search/?q="panyam 600"&quick=1&updated_after=any&sortby=relevancy

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

endred skrev (12 minutter siden):

Kan høres ut som at jeg bør gå for en i smal da ...

Ja, du mener størrelse small? Du kan velge både S og M siden 172cm er innenfor begge størrelsene, men jeg vil anta at S vil være tilstrekkelig. Du kan sikkert også velge å gjøre posen smalere hvis det er det du ønsker.

Hvis du ikke skal gjøre noen andre endringer på posen kan det kanskje være lurt å velge M faktisk, da det er det som er standardutgave/lagervare. Da vil du spare noen hundrelapper og leveringstiden går ned fra ca. 5 uker til 5 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ketilring skrev (24 minutter siden):

Ja, du mener størrelse small? Du kan velge både S og M siden 172cm er innenfor begge størrelsene, men jeg vil anta at S vil være tilstrekkelig. Du kan sikkert også velge å gjøre posen smalere hvis det er det du ønsker.

Hvis du ikke skal gjøre noen andre endringer på posen kan det kanskje være lurt å velge M faktisk, da det er det som er standardutgave/lagervare. Da vil du spare noen hundrelapper og leveringstiden går ned fra ca. 5 uker til 5 dager.

Ja størrelsen small ja.. Tenkte at det kan være greit å ikke ha for lang pose. Typisk å være midt i mellom:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.