Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose til overvektige personer


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er på utkikk etter en ny sovepose til meg selv. Etter noen barn, og coronna, kom det visst noen ekstra kilo, og soveposen jeg har nå er litt ubekvem å sove i. Mangler 10 cm ca rundt bryst for å få en ok liggestilling med armene inne i posen. Jeg har en 20 år gammel Dovre pose jeg er meget fornøyd med, og en ca 10 år gammel mammut pose. 

Er på utkikk etter en sommerpose siden den kommer til å bli brukt på campinghytter og telt om sommeren. 

Nå, er jeg 168 cm høy, og 120 kg ca. Noen som har en god pose å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se følgende tråd, fra dette innlegget 41194-warmpeace-dunposer/[..]comment=510281 og ned for noen tips m.t.p størrelse/bredde.

og finner du ikke "drømmeposen" i rett bredde så finnes det noen muligheter (for noen poser, ikke alle!), se:
topic/51575-utvidereforlengere-eller-hva-nå-det-heter-til-sovepose

Endret av zimwalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 1,84 og veier mer enn deg (bruker XXXL i jakker om dagen). Jeg har en Warmpeace Viking 600 Long Wide og synes den er romslig nok for meg som gjerne snur meg inni posen om natta. Tipper Wide (ikke long) er fin for deg, og som andre har nevnt så har Warmpeace extender som gjør den enda romsligere. Jeg er veldig fornøyd med min Warmpeace-pose.

Jeg sover med kun T-skjorte og boxer, og testet nylig ved 5 grader. Måtte snøre sammen litt ved skuldrene på det kaldeste, men det var alt som måtte gjøres for å holde varmen gjennom natta.

Det hører med til historien at jeg har et godt isolerende, oppblåsbart underlag som er 9 cm tykt. Et godt underlag er like viktig som posen for å holde varmen.

Endret av rofferdal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.