Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til startpunkt i Sverige


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vi er noen karer som hadde tenkt oss på kanotur fra Kjerringsjøen nå til helgen.

Men bomveien til Kjerringsjøen åpner ikke før om 14 dager.  Det er ca km 7 km med vei, kanotralle er en mulighet men....

Vi har tenkt oss Kjerringsjøen-"labyrinten"-Rogen evt Styggsjøen.

Retur rett fra Rogen til Kjerringsjøen.

Noen som vet om en alternativ startplass? Kjerringsjøvallen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du ringt Kjäringsjön og sjekket at veien ikke er åpen? 
Et alternativ kan være Kjäringsjövallen. Det er noen km før selve Kjäringsjön. Veien blir merkbart dårligere etter det så regner med det er det siste strekket som er stengt.
Der er det litt å bære ned til Öster Vingarna. Padle over der, bære over til Stor Tändsjö og så til Rogen.  Det er litt lengre ned til Rogen men ville nok foretrukket det kontra mange km med tralle. Jeg har aldri startet der selv så jeg vet ikke om det er noe elvestrekninger der som kan padles men det bør være mulig å padle noe av håene mellom Tändsjö og Rogen.
Med start der hadde jeg nok droppet labyrinten, fint der men bare hvitfisk. Blir ekstra bæring opp igjen. Kan være en løsning hvis det er mye vind så det ikke går padle Rogen. 
 

 

image.png.203f9a1dfff47f4746d6b54f4c60506c.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.