Gå til innhold
  • Bli medlem

Produkter fra Lars Monsen


TomasF

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg tror at Sport Outlet kjøper opp fjorårets og utgåtte modeller til lave priser og kan derfor selge disse til lavere pris. Jeg kjøpte en Norrøna skalljakke på Sport Outlet over tusen kroner billigere enn den billigste nettbutikken, men hos Norrøna var ikke denne modellen tilgjengelig lenger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok bare business. Alt LM kan selge i egen butikk til 100% veiledende pris går jo rett til han.

Åpenbart noe samarbeid og det sier reklamen om kaninfôret også. Sport Outlet sier det utviklet i samarbeid med LM. 

Ser jeg på pakka så er det produsert i Norge for "Elements Production" Ulvenvegen i Hagavik, og i samme vei finnes Sport Outlet AS. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er vel om det er Lars Monsen som eier dette merket og som eier og driver butikken. Det tror jeg ikke. Det som vel er vanlig er at kjendiser, enten det er idrettsfolk eller friluftsfolk, selger rettighetene til å bruke navnet til markedsføring av noen produkter og så får de prosenter av salget eller driftsresultatet. Det  er som regel andre kremmere som står bak og driver butikkene og merkevarene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolf Espeland skrev (24 minutter siden):

Spørsmålet er vel om det er Lars Monsen som eier dette merket og som eier og driver butikken. 

 

Han både eier og driver butikken (sitter i styret). Men tviler på om han står bak disken om du stikker innom butikken. Lars Monsen er i samarbeid med KF Fritid og de har sikkert også eier interesse i merkenavnet Lars Monsen. https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=918830103

Ser også at merkenavnet Lars Monsen vokser med 38 ansatte og mange butikker. Skjønner det veldig godt med tanke på hvor sterkt merkenavnet er, men sportsbransjen er tøft plass å investere i. Men Lars Mons har vel også fått en Covid 19 løft som mange andre sportsbutikker.

Mange Lars Monsen hardcore fans på facebook. Sikkert noen som har kjøpt tarp til 2999 kr :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dompappen skrev (1 time siden):

 

Mange Lars Monsen hardcore fans på facebook. Sikkert noen som har kjøpt tarp til 2999 kr :-) 

Den hadde jeg kjøpt sjæl, hadde det ikke vært for de rare fargene. 😁 Mye billigere enn Hilleberg UL er den også. Hadde hadde forresten 10 UL men solgte da den var litt for liten til mitt bruk. 

Endret av SnorreL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnorreL skrev (42 minutter siden):

Hilleberg UL

Hekkan pekkan! Utgangpunktet ikke en "tarp mann", men kjøpte nettopp min første tarp https://www.fjellsport.no/sydvang-tarp-ultra-light-40d-gronn-9.html?q=Tarp til 699 kr. Primært for å ha "skygge" til meg og bikkjene på vår og sommer turer. Ka som e spesielt med Hilleberg UL? E det med innebygd wifi og air-kondisjon?

  • Liker 2
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dompappen skrev (5 timer siden):

Han både eier og driver butikken (sitter i styret). Men tviler på om han står bak disken om du stikker innom butikken. Lars Monsen er i samarbeid med KF Fritid og de har sikkert også eier interesse i merkenavnet Lars Monsen. https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=918830103

Ser også at merkenavnet Lars Monsen vokser med 38 ansatte og mange butikker. Skjønner det veldig godt med tanke på hvor sterkt merkenavnet er, men sportsbransjen er tøft plass å investere i. Men Lars Mons har vel også fått en Covid 19 løft som mange andre sportsbutikker.

Det er begrenset hvor mye informasjon som kan slås opp direkte hos Brønnøysund registrene. Men eksempelvis proff.no har tjenester der de har sydd sammen informasjon fra Brønnøysund registrene på en helhetlig måte. Så jeg pleier å gå dit når jeg trenger eller bare er interessert i informasjon om regnskap og eierskap om organisasjoner og selskap.

At man sitter i styret trenger ikke å bety at man er eier. Men i dette tilfellet er det riktig. I følge proff.no så eier Lars Monsen 100% av Lars Monsen AS, som igjen eier 50% av LMG Invest AS som eier ca 63% av Lars Monsen Gear AS. Så dermed eier Lars Monsen indirekte gjennom sine selskaper ca 31% av Lars Monsen Gear AS.

Ellers så er nå komplettfritid.no og larsmonsen.no bare nettbutikker for Lars Monsen Gear AS. Nederst på forsiden til førstnevnte så kan det se ut som at de fortsatt er KomplettFritid AS. Men i følge salgsbetingelsene så er det Lars Monsen Gear AS. Det begynte som et samarbeid, men det har skjedd en del endringer i løpet av årene. Fant noen nyhetsartikler som beskriver utviklingen:
https://e24.no/naeringsliv/i/xP9J9p/lars-monsen-blir-frontfigur-for-nettbutikk

https://e24.no/naeringsliv/i/0nlz5M/lars-monsen-satser-i-toeft-sportsmarked-lanserer-nytt-butikkkonsept-i-hele-norge

https://kapital.no/reportasjer/naeringsliv/2020/12/19/7595955/villmarkskongen-lars-monsen-storsatser-i-sportsbransjen

Artig å grave litt i sportsbransjen innimellom. 

 

Endret av Fjell64
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

torese skrev (5 timer siden):

Packraftene til lars monsen er fra kipara. Gikk forbi butikken i dag og tana 225 raften ble solgt for 4790. Skal være samme model som kipara ropelv om jeg leser rett på google. 

Tore

Går du forbi Sport Outlet har de også raftene fra Lars Monsen, mulig de er fjorårets modeller, men de er rimeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg har kjøpt to LM produkter. Ei skjorte som kostet skjorta, og som skulle være myggsikker, noe den viste seg å være. Og en liten titangryte. Akkurat den titangryten viser det seg, kan kjøpes hos Amazon mye billigere. Jeg tror at når Lars Monsen vil ha titangryter til butikkene sine, så kjøper han dem fra  akkurat samme produsent som mange andre forhandlere, og ber bare om å få sine merket med sin logo og annet som identifiserer den som LM produkter. Det er bare det at LM grytene er så mye dyrere enn det som lett kan kjøpes hos foreks Amazon. Nå er det en helt fair ting å prøve å tjene ei krone og drive forretning, men det er også en fair ting for en forbruker å se på pris og kjøpe der man får best pris. Jeg kikker av og til innom LM butikken på Kilden Kjøpesenter her i Stavanger, men jeg synes alt er veldig dyrt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At prisen er høyere for LM produkt i butikk enn fra Amazone / Aliexpress syns jeg her helt greit. Selvfølgelig kan man bestille fra Kina, men da med laaaang ventetid til tider. Man betaler for kort ventetid, og at LM har valgt ut de produktene han mener er funksjonelle av en jungel av produkter på Amazone.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.