Gå til innhold
  • Bli medlem

Crispi Telemarksko


eofsti

Anbefalte innlegg

jasså, dokk sitt å glor :lol:

lurer på om det er noen som kan være til hjelp med noe jeg lurer på. crispi har to toppmodeller cxu og cxr, som utfra info jeg leser har veldig mange av de samme egenskapene. noen som vet hva som egentlig er forskjellen på disse modellene bortsett fra noen lapper forskjell og at cxu er bronsefarget, mens cxr er gul. hvor stor er forskjellen fra cxr og ned til cxp. vurderer å kjøpe sko, men ønsker å vite litt mer først. er fristet til å gå for cxu, først og fremst fordi det er en bra sko med en kul fargekombinasjon, synes ikke de andre modellene har like kule fargekombinasjoner. har kjørt litt telemark før, men det er den gamle stilen. hvor stive er cxu skoene, kan de brukes litt allround. håper noen som kan svare på det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
jasså, dokk sitt å glor :lol:

lurer på om det er noen som kan være til hjelp med noe jeg lurer på. crispi har to toppmodeller cxu og cxr, som utfra info jeg leser har veldig mange av de samme egenskapene. noen som vet hva som egentlig er forskjellen på disse modellene bortsett fra noen lapper forskjell og at cxu er bronsefarget, mens cxr er gul. hvor stor er forskjellen fra cxr og ned til cxp. vurderer å kjøpe sko, men ønsker å vite litt mer først. er fristet til å gå for cxu, først og fremst fordi det er en bra sko med en kul fargekombinasjon, synes ikke de andre modellene har like kule fargekombinasjoner. har kjørt litt telemark før, men det er den gamle stilen. hvor stive er cxu skoene, kan de brukes litt allround. håper noen som kan svare på det :lol:

CXU er stivere enn CXR, det ble brukt karbon i skallet blant annet. Sko beregnet for hard kjøring, som racing. CXP er en del mykere.

Dette er modeller som nå er på vei ut, siden Crispi har en ny linje med støvler. Nye modeller er:

XR - stiv og høy støvel med 4 spenner, brukt karbon i såle og skaft. Årets modell har gul plast, fjorårets var gjennomsiktig gul og visstnok enda stivere enn årets.

XP - tar over for CXP, mer allround støvel, men bygd på samme lest som XR.

Har selv oppgradert fra CXP til XR nå, og er så langt fornøyd. Trenger nok noen turer for å kjøre inn skoene, siden de er såpass stive, men de sitter som støpt på føttene mine.

Jeg vil nok anbefale en litt mer allround støvel til en som ikke har stått så mye før. CXU er beregnet på den råeste kjøringen, og på hardt underlag. Det viktigste er uansett at støvelen passer til foten din; kule fargekombinasjoner har lite å si hvis føttene verker og/eller utstyr ikke passer til kjørestil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for råd og svar på det jeg lurer på. høres fornuftig ut det du sier, er enig i at det blir litt feil fokuså prioritere farger. går jo an å gjøre som nevnt å kjøre på xp først og evt oppgradere til cxr når man føler seg klar for det. veldig synd at man ikke har gjennomsiktige farger på crispi modeller lenger. synd de ikke hadde/har det for alle modellene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.