Gå til innhold
  • Bli medlem

Finse-Ustaoset i slutten av mai


Anbefalte innlegg

Hei folkens - trenger å rådføre meg litt med fjellfantene :)

Jeg kjøpte billetter med toget til Finse neste langhelg uten å helt tenke meg om. Nå er det jo ikke akkurat påskeføre i fjellet, men jeg tenkte å ta skiene med meg og se om det er mulig å komme seg inn til Krækkja og videre mot Ustaoset. Ser det er meldt minusgrader om natten og litt utpå dagen, så the time to strike må skje da. Prøver å holde vekta på sekken lav, rundt 12 kg for å redusere gjennomslag - men, er det kanskje lurere å fordele vekten på en pulk (pariser) i stedet? 

Tar gjerne i mot tips, oppfordringer og advarsler med takknemlighet ;)

 

Endret av Knektstang
Presisering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vurderte noe det samme forrige helg, men endte opp med dagstur på jøkulen.

Du vet at Krækkja er stengt til 23. juni? Mens Finsehytta holder visst den selvbetjente hytta åpen, de var betjent forrige helg. Så ei teltnatt blir vel fort alternativet til Ustaoset.

Ellers er det godt skiføre rundt Finse, men lite snø ved Ustaoset og Ustevatnet er ikke farbart.

Så jeg ville ha pakket i sekk da man nok må av med skiene en del nærmere Ustaoset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, graham said:

Jeg vurderte noe det samme forrige helg, men endte opp med dagstur på jøkulen.

Du vet at Krækkja er stengt til 23. juni? Mens Finsehytta holder visst den selvbetjente hytta åpen, de var betjent forrige helg. Så ei teltnatt blir vel fort alternativet til Ustaoset.

Ellers er det godt skiføre rundt Finse, men lite snø ved Ustaoset og Ustevatnet er ikke farbart.

Så jeg ville ha pakket i sekk da man nok må av med skiene en del nærmere Ustaoset.

Hei,

Takk for innspill. Ja, klar over at hyttene er stengt - planen er uansett telt. Vurderer å ta toget til Ustaoset og bære alt opp til Tuva området. For så farte litt frem og tilbake der før jeg tar returen til Ustaoset. 

Blir spennende å se hvor langt jeg kommer med ski 😅

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.