Gå til innhold
  • Bli medlem

Skisko Alfa Skarvet. meninger mottas med takk


bekiil

Anbefalte innlegg

Hei, istedenfor skipakke løsning kjøpte jeg meg Åsnes Rago (b-vare salget) og Rottefella nnn BC binding.

Nå har jeg fått lagt av et par Alfa Skarvet skisko og vil gjerne høre hva andre som har/har hatt dem mener.

De koster tross alt 2000kr.

Jeg bruker selv str 43 i sko. Og har prøvd skoen i 43, den satt som støpt med en ulvang sokk, "normale" vil jeg tro.

Det jeg lurer på er om jeg bør kjøpe str 44 istedenfor. Tenker på om det vil være behov for tykkere ullsokker om det blir skikkelig kaldt.

Har egentlig ikke planer om å dra ut om graderstokken kryper under -20, :lol: men likevell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes ut til å være i minste laget ja, ville selv gått for 44 i en slik situasjon. Greit å ha litt luft nedi der for isolering, i tillegg til plass for eventulle flere par sokker. Jeg kjøpte nye skisko nettopp i str. 44, selv om jeg normalt bruker 42, og dette var i tillegg Varg Polar med innerstøvel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, du har gjordt ett bra valg av skistøvler!!! Har selv gått en sesong med dem og er kjempefornøyd. Bare husk å behandle dem godt slik at dem ikke tørker ut.

Jeg hadde samme valget som deg (men litt større fot) og valgte å gå opp en str. Det har jeg ikke angret på. Selgeren anbefalte det motsatte, jeg er glad jeg ikke hørte på ham. Men nå er heller ikke jeg den som har mest tå-svette. Jeg går alltid med litt ekstra i ski støvlene når jeg går på fjelltur, men jeg svetter aldri på bena uansett, og kona sier jeg ikke har tå-jam heller. Men dersom noen sliter med det så får en jo vurdere dette opp mot frysing på tærne. Det er heller ikke noe særlig å gå med skistøvler som normalt er for store pga. at en ikke kan gå med ullsokkene på pga. svette problematikk. Da får du vondt oppå rista, anbefales ikke pga. knekken på støvlene på midten.

Så altså; går du opp en str for å få plass til ekstra tjukksokker så må du alltid gå med tjukksokkene i. Det er hvertfall det jeg selv må gjøre, og for meg fungerer det helt utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, du har gjordt ett bra valg av skistøvler!!! Har selv gått en sesong med dem og er kjempefornøyd. Bare husk å behandle dem godt slik at dem ikke tørker ut.

Jeg hadde samme valget som deg (men litt større fot) og valgte å gå opp en str. Det har jeg ikke angret på. Selgeren anbefalte det motsatte, jeg er glad jeg ikke hørte på ham. Men nå er heller ikke jeg den som har mest tå-svette. Jeg går alltid med litt ekstra i ski støvlene når jeg går på fjelltur, men jeg svetter aldri på bena uansett, og kona sier jeg ikke har tå-jam heller. Men dersom noen sliter med det så får en jo vurdere dette opp mot frysing på tærne. Det er heller ikke noe særlig å gå med skistøvler som normalt er for store pga. at en ikke kan gå med ullsokkene på pga. svette problematikk. Da får du vondt oppå rista, anbefales ikke pga. knekken på støvlene på midten.

Så altså; går du opp en str for å få plass til ekstra tjukksokker så må du alltid gå med tjukksokkene i. Det er hvertfall det jeg selv må gjøre, og for meg fungerer det helt utmerket.

Jo, dere har rett. Skal gå for str 44. Jeg bruker det til millitærstøvlene jeg bruker om vinteren. (43 om sommeren) Heller svett enn forfrosset. :wink:

Forresten, Hva behandler du dem med? (ny med Gore-Tex)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.