Gå til innhold
  • Bli medlem

Alta (27.-29. Mai)


Gleisnir

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg og to kolleger skal til Alta på konferanse og har i den sammenheng sikret oss noen ekstra dager til å oppleve naturen i dette området. Målet er å fiske og nyte livet i ødemarken, ikke å slite oss ut og gå lange marsjer. Forhåpentligvis er dette mulig uten å måtte leie bil også.

Vi har nervøst fulgt værmeldinger og sett at snøen ikke nødvendigvis har forsvunnet så fort som vi hadde håpet.

Har noen tips til område og transport i og rundt Alta som vil lede til godt fiske og gode stunder?

 

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, 

Jeg bor i Alta. datoene du har til rådighet er isen gått på de aller laveste vannene, og ikke lengre opp. Dersom du ikke vil gå på ski eller starte langt av gårde så ender dere opp enten ved sjøen eller ved lavliggende vann. Elvefisket har heller ikke begynt da.  Dersom jeg planla en tur slik som dere vill jeg satser på trollvannene i raipas, evt mathisvannet i mathisdalen, og også kanskje sjøørret fiske i Kåfjord eller Kviby. 

Dersom du skal ha maks ut av helgen ville jeg kontaktet GLØD Explorer og fortalt hva dere er på jakt etter, og bestilt en liten pakke fra de, de er proffe og veldig godt kjent i nærmiljøet her. 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg bor også i Alta. Har akkurat vært på tur, ca 170moh. Der lå isen fortsatt på vannet, litt åpninger langs med land. Om dere går for bålkos og trivsel kan dere dra hvor som helst, men satser dere på fisk er det nok enten sjø- eller isfiske som gjelder😉

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.