Gå til innhold
  • Bli medlem

Marmor never summer eller ME Classic


Anbefalte innlegg

Skal handle meg ny sovepose i dun og har kommet over to aktuelle 

Marmot never summer 

Mountain Equipment Classic 750 skydiver

Begge poser er rundt 4500,- og tilsvarende temp grenser. Never summer går noe lavere ned på tempgrensene. 
 

noen som har erfaring med disse og kan hjelpe ifht hva jeg bør velge? Hvilke poser gir mest for pengene, best kvalitet osv? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Never summer er stadig på tilbud til litt over 2000kr, og til den prisen ville jeg ha valgt den om det sto mellom de to posene. Kan nevne at Helsport rago winter går for tilnærmet samme pris på tilbud. Meget god 4-sesong pose som funker godt ned mot 8-10 kuldegrader. Er en tråd på forumet hvor denne sammenlignes med Marmot. Synes helsport er veldig god mtp romslig passform, god krage, og hette som er veldig komfortabel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Ble nå en Marmot never summer. Den ble den billigste av disse tre. Såg ut som at spesifikasjonene var ganske så like på alle tre så hadde nok blitt fornøyd uansett :-) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marmot Never Summer har ikke nakkekrage som kan strammes til, bare en pølse som ligger rundt halsen. Jeg kjøpte den til en av ungene på grisetilbud vitende om at han vokser ut av den i løpet av et par år. Jeg har Helsport Winter Down også. Oppleves som bedre kvalitet og bedre utforming av hetta. Stramming av nakkekragen har den også. Av de to som nevnes i første innlegg ville jeg gått for ME Classic. 

Endret av SnorreL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ME posene jeg har sett på har hatt ganske trang passform, men vet ikke om alle er like trange. Never sommer er mye for pengene, men kanskje ikke den jeg ville hatt som fullblods vinterpose. Ellers har xxl Rago down extreme til 3800kr, som også er mye pose for pengene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ME Classic 750 - og det er en romlig sovepose (jeg har lang utgave). Den er romslig både i lengde og bredde (er vel de romsligste posene de har sett bort ifra ekspedisjonsposene).

Jeg bruker den som senhøst/vinter/vår pose, og til det fungerer den finfint. Men den er på ingen måte en fullblods vinterpose (syns jeg) - til det er den for kald. Det følger med både lagringsbag og kompresjonspose, noe som definitivt er et pluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.