Gå til innhold
  • Bli medlem

Festepunkter til packraft, eventuelt lage de selv


Anbefalte innlegg

Jeg har en Alaskana PR-49. Jeg har lyst til å sette på noen festepunkter til stangholder og muligens også elektrisk påhengs. Innbiller meg at det ville vært greit å ha muligheten til å ha noe annet enn de vanlige festepunktene med remmer og løkker og at det burde gå greit å lage disse selv med rett materiale.
Finnes det noen gummi og/eller duk man kan kjøpe og klippe/kutte/fikse selv?
Gjerne tilgjengelig i Norge siden jeg er utålmodig.

Endret av Fjellvang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går helt greit å sveise, du må ha ett jern som gir 200 grader. Og det blir mye rimeligere. Du trenger TPU materiale, dersom du skal sveise. Det kan uansett være greit å sveise sammen delene til feste, og så heller lime de fast på packraften om du er redd for å skade overfleten på packraften.

Alternativt kan du handle lim og ferdige fester som skal limes på. Dette får du hos feks https://www.westsystem.no/search/all?sss=1&q=packraft (forsøkte å sveise kjøpte fester, men de smeltet bare...)

Selv har jeg laget en packraft fra DIYpackraft og festepunktene lager jeg selv.
Feste til finne kjøpte jeg fra West System.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, sofasliter said:

Det går helt greit å sveise, du må ha ett jern som gir 200 grader. Og det blir mye rimeligere. Du trenger TPU materiale, dersom du skal sveise. Det kan uansett være greit å sveise sammen delene til feste, og så heller lime de fast på packraften om du er redd for å skade overfleten på packraften.

Alternativt kan du handle lim og ferdige fester som skal limes på. Dette får du hos feks https://www.westsystem.no/search/all?sss=1&q=packraft (forsøkte å sveise kjøpte fester, men de smeltet bare...)

Selv har jeg laget en packraft fra DIYpackraft og festepunktene lager jeg selv.
Feste til finne kjøpte jeg fra West System.

 

 

Nå kommer det mye spørsmål her:
Leste tråden om DIY packraft og googlet litt. Forstår det som om det finnes ulike materialer. Min packraft er ute av produksjon men skal være "constructed of tough PVC material". Fortsatt mulig å sveise på denne?
Finnes det jern til sveising innenlands?
Får man tak i TPU innenlands og er det kompatibelt med min packraft? (sikkert ikke lett å svare på det siste)
Vil det være et alternativ å kjøpe en kraftig PVC-duk og lage festepunkter av denne?



 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med så mye suikkerhet rundt materiale (og de kan ikke jeg svare på ...), Så ville jeg ha enten laget festepunktene selv av TPU materiale og limt de på packraften, med lim for TPU. Eller bare kjøpt ferdige fester og limt fast disse. Aquasure er brukbart lim.

Jeg bruker et slikt jern, som vises her... https://www.diypackraft.com/construction/tools/

Jernet handlet jeg på Ali Express, men kan sikkert skaffes i Norge, men du må jo også få tak i TPU-materiale...

Endret av sofasliter
Direkte link til verktøy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.