Gå til innhold
  • Bli medlem

Titanskinne, kragebeinsbrudd,sekk og vandring


Joachim V

Anbefalte innlegg

Hei tok kragebeinet i fjor og fikk operert titanskinne.

Noen som har erfaring med dette? Jeg regner med å operere den bort men må komme meg gjennom sesongen. Sku gjerne tatt en måneds vandring men er redd det utgår. 

Jeg driver bare å prøver meg forsiktig frem.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen erfaring med kragebeinsbrudd heldigvis, men jeg vil tro det er vekta på sekken som blir avgjørende?

Det er bare å ta gramjegerprøven (10 timer på youtube) og bli med på lettpakkhysteriet da. :) Det er fullt mulig med en sekkevekt på under 10 kg for en ukestur i fjellet hvis man planlegger godt og sørger for godt sommervær.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he lettpakking er uaktuelt. Men kan heller se på litt rasjonering og proviantering underveis. Begynte plutselig å tenke på kano tur. 

Greia er at bruddet er nå i teorien grodd men det sitter en titanskinne med 8 skruer på utsiden av kragebeinet mot skulderreima. Dette blir fort ubehagelig og er en kjent sak. I følge legene er det ingen selvfølge å operere den bort men i tilfeller som mitt med å kunne bære sekk så gjør de det. 

PXL_20220507_105656555.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ketilring skrev (20 timer siden):

Jeg har ingen erfaring med kragebeinsbrudd heldigvis, men jeg vil tro det er vekta på sekken som blir avgjørende?

Det er jo akkurat dette jeg lurte litt på erfaring med. Etter å ha prøvd meg litt med lett sekk og pulk så er det nok en kombinasjon av belastning og tid der jeg allerede kjenner antydninger til at dette kan bli "sårt" og vil jo helst unngå å starte på noe som blir for mye.

Lettpakkingsirkuset utgår inntil videre da jeg omsider har fått orden på en del utstyr og akkurat unnagjort de første vinterturene mine. Det var et sirkus med nytt utstyr i høst i den forbindelse. Og sommerteltet er på vei nyreparert fra Barents så det skal nok brukes som det er. :) 

Men seriøst, hvor kan man være lenge borte med kano uten for mye bæring, helst over tregrensa?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.