Gå til innhold
  • Bli medlem

Revolution Race - Cyclone Rescue Jacket 2.0 og Bukse


tshansen

Anbefalte innlegg

Styr Unna!!

 

Det er ikke ofte jeg blir forbanna over produkter som lover mer enn de leverer, men er det et merke som har fått meg til å se svart, så er det nettopp Revolution Race. 

Jeg var godt fornøyd med passform og utførelse på produktene, prisen er også så lav at det er nesten for dumt å ikke prøve. Vel, ikke la dere lure av alle de gode (kjøpte med rabattkoder) kunde reviews som ligger på siden deres. 

Det tok noe tid før jeg fikk testet jakke og bukse i skikkelig vestlandsvær. Det har jeg nå gjort, to ganger.... å det står til stryk. Under 30 min i godt regn så lekker det gjennom i stoffet. I dag fikk jeg meg omsider til å gå en tur for å dokumentere med bilder hvor dårlig denne jakken og buksen fungerer. 

IMG_1813.thumb.JPG.8208fee1c0d97975cf0adee0822eb853.JPG

IMG_1814.thumb.JPG.4b530a524c0adf754c8e872ddabd469a.JPG

Jeg tok på meg en ull under så det skulle bli lettere å se hvor fort man blir våt gjennom

IMG_1815.thumb.JPG.8095b6fb8b157996c4634199a4e7d1db.JPG

Buksen er enda verre, men vanskelig å gjengi på bilder.

IMG_1816.thumb.JPG.2db4d468223c83fa4d35055a9b40f380.JPG

Jeg har gamle utslitte Bergans og Norrøna klær som holder bedre og lengre enn dette møkket her. 

Settet koster under halve prisen av en god skalljakke fra et annet merke, men det er ikke verdt det. Styr unna om du ferdes ute i regnvær. 

  • Liker 7
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sett på denne jakken, og tenkt at den ser flott ut både på papiret, og på bilder. Det som hindret meg fra kjøp er hvor kort den er, at jeg allerede har nok skalljakker, og erfaringer fra et par andre RevolutionRace-produkter. 

Har en bukse og en fleecejakke fra RR som jeg har hatt i flere år, men brukt lite. Jeg har irritert meg over den trange passformen, og det dårlige håndverket. Sømmene i buksa har løsnet flere steder, og har blitt reparert mange ganger, selv med lite bruk. Jakken er en dampmaskin uten like. Har aldri hatt noe fleeceprodukt hvor jeg har svettet så mye. Denne er også trang og kort, og sømmer og hemper er av svært dårlig kvalitet. Har reklamert, og fått refundert noe penger. Burde egentlig sendt både jakke og bukse tilbake, men det ble desverre aldri noe av. 

Etter den velformulerte vurderingen @tshansen har skrevet, så blir det nok aldri mer klær fra RevolutionRace igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Hadde dette vert en 4,5 år gammel norrøna jakke hadde du fått ny fra dem. 


Jeg har tenkt mange ganger at det trenger ikke å være dyrt for at man skal kunne finne brukendes klær til friluftsbruk. Det trenger det heller ikke å være. Men om man er kresen på kvaliteten og bruker klærne mye, og til de er utslitt, så har jeg kun fått det beste til å vare. (Eks. Norrøna, Arcteryx).

Superlette klær har jeg dessverre også dårlig erfaring med, selv om det er dyre produkter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tshansen skrev (12 timer siden):

På meg blir det Helly Hansen next (tror jeg) 

HH slipper INGEN dårlige anmeldelser ut på nettsiden sin. Så vet du det...

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står på nettsiden deres at RR ble til etter at de ga opp å finne turklær som PASSET dem. Eller noe i den duren. Min tolkning etter ett par plagg er at de ikke fant klær som fikk dem til å se fabulous ut på fjellet. Stil er prioritert langt høyere enn funksjonalitet. Dette er laget av byfolk som vil se stilig ut på fjellet, FOR byfolk som vil se stilige ut på fjellet..

Har den samme jakka selv, i samme farge, og merket også at vannet trekker inn i stoffet fremfor å pærle seg å renne av. Så stoler ikke på at den skal holde særlig tett over tid. Når jeg fikk den ble den sporenstreks satt i tjeneste som hverdagsjakke pga dette samt passform. Som det funker den fint for min del. I "byen"...

Har og en bukse de selger som overtrekksbukse. Passformen på denne er slik at det egentlig er buksen jeg trenger overtrekksbukse over som burde vært yterst. En overtrekksbukse bør vel kanskje være noe romslig slik at den faktisk går over noe annet(?) Ikke særlig funksjonelt mao. Men det SER jo bra ut...

Men det er nå min mening da.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Engelsen skrev (8 timer siden):

Ja. Hadde dette vert en 4,5 år gammel norrøna jakke hadde du fått ny fra dem. 


Jeg har tenkt mange ganger at det trenger ikke å være dyrt for at man skal kunne finne brukendes klær til friluftsbruk. Det trenger det heller ikke å være. Men om man er kresen på kvaliteten og bruker klærne mye, og til de er utslitt, så har jeg kun fått det beste til å vare. (Eks. Norrøna, Arcteryx).

Superlette klær har jeg dessverre også dårlig erfaring med, selv om det er dyre produkter.

Har en gammel Dovre (tror jeg) dress fra norrønna som nok er 30 år gammel nå. Godt fornøyd med den selvfølgelig. Men har med overlegg unngått Norrøna de senere år pga mye "rapporter" om delaminering og slike kvalitetsproblemer. Kundeservice er vel og bra det, men jeg foretrekker heller klær som faktisk holder så jeg slipper å deale med slikt.

Vet ikke om jeg er litt streng med dem?

Og ER Arcteryx noe særlig bedre i dag (med trykk på "i dag")?

Endret av Stv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en del betenkeligheter med RR, men i motsetning til @Stv så er det nettopp passformen som har fått meg til å svelge den kamelen ett par ganger.

Jeg er en spinkel type, så det kan være spesielt vanskelig å finne friluftsbukser som ikke blir komisk vide.

Jeg har en GPX rescue pro bukse og en Adrenaline outdoor jeans.
GPX rescue pro er nærmest en skamløs kopi av Fjällräven Keb (en av grunnene til at jeg har betenkeligheter), men den passer bedre og blir dermed brukt mer. Kvaliteten føles ikke som den er på samme nivå som FR, men så langt har den holdt sammen uten problem.
Adrenaline er VELDIG tight, og kanskje først og fremst laget for å se bra ut. Jeg synes den er perfekt til å både være funksjonell OG se tilnærmet normal ut, når turen legges i mer bynære strøk, kanskje med en tur innom butikken eller ett kaffebesøk på veien. I skogen bryr jeg meg ikke om hvordan jeg ser ut, men synes det er greit å ikke se ut som en tømmerhugger når jeg prøver å være aktiv selv om omgivelsene er mindre naturlige. Også på denne buksen føles stoffet litt stivt og «billig», men det fungerer greit og har masse stretch, så den tighte passformen er ikke til hinder for bevegelighet.

Jeg har ikke prøvd noen av membranplaggene, har ikke hatt planer om det, og nå ser det heller ikke ut som det er noe som kommer til å bli vurdert.
Nå vurderer jeg faktisk den nye T-zip modellen. Den virker å være svært nærme akkurat den zip-off buksa jeg var på jakt etter i fjor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stv skrev (2 timer siden):

Men har med overlegg unngått Norrøna de senere år pga mye "rapporter" om delaminering og slike kvalitetsproblemer.

Men siden de bruker Gore Tex, så skal laminering skje på nøyaktig samme måte som på andre klær som bruker Gore Tex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stv skrev (1 time siden):

Og ER Arcteryx noe særlig bedre i dag (med trykk på "i dag")?

Jeg er skeptisk til Arc’Teryx
De får jevnt over mye skryt, men jeg har iaf. ikke vært heldig.

Jeg har en GTX bib som begynner å dra på åra. Den har det ikke vært noe tull med, men det er heller ikke ett plagg som blir mye brukt.
Samme med en veldig tynn vindjakke som gjerne brukes flere ganger i uka fra tidlig vår til godt utpå høsten. Ikke noe tull.

Utover det så har jeg hatt GTX jakker som har delaminert nesten uten bruk, sveisede sømmer som går opp etter minimal bruk, strikken i livet har løsnet på flere softshelljakker pga. dårlige sømmer. Har også noen fleeceplagg med dårlige sømmer som begynner å gå opp hist og pist. 

Ingen av disse erfaringene er dagsferske, så vanskelig å si om dette er relevant i dag. Etter ett lite opphold (delvis pga. manglende tillit) kjøpte jeg noen nye AT plagg i vinter, så får vi se hvordan de holder sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aico skrev (9 timer siden):

 

Utover det så har jeg hatt GTX jakker som har delaminert nesten uten bruk, sveisede sømmer som går opp etter minimal bruk,

Ja, det kan skje. Så da er spørsmålet om man bør velge billige klær som man kan erstatte, eller dyre klær med gode garanti og reprasjonsordninger.

Har hatt norrønajakker som tar inn vann med tiden. Men det har skjedd når de var 4,5 år gammel, og da har jeg fått ny jakke begge gangene. Så det har svart seg å benytte garantien, alle GTX produkter har egen 5 års GTX garanti. Norrøna har i tillegg 7 års garanti mot vanninntregning om du registrerer deg som medlem. Ny glidelås har jeg fått bytte på en gammel sekk også, meget billig.


Arcteryx har også gode garantier har jeg hørt.

Fjellreven har bare 2 år garanti mot fabrikasjonsfeil, og de er ikke særlig villige på reklamasjoner.

Det er ihvertfall noe å ta med i vurderingen, jeg aner ikke hvilke garantier RR har?

@tshansen, reklamerte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Engelsen skrev (53 minutter siden):

Ja, det kan skje. Så da er spørsmålet om man bør velge billige klær som man kan erstatte, eller dyre klær med gode garanti og reprasjonsordninger.

Her var det kun snakk om ArcTeryx, så det er jo absolutt i den kategorien

Nå skal jeg ta på egen kappe at jeg aldri har satt meg inn i garantiordningen til ArcTeryx, så kan hende noe av det kunne vært reparert eller erstattet på garanti. GTX plaggene jeg har hatt problemer med var ikke spesielt nye, men veldig lite brukt… så tviler på at jeg hadde kommet så langt med ett garantkrav.

Hos Norrøna og Bergans har jeg veldig god erfaring med både garanti-reparasjoner og betalte reparasjoner. Men har ikke hatt på langt nær så mye problemer med de merkene som med AT, til tross for mer klær og utstyr fra de opp gjennom tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt både Cyclone Rescue 2.0 bukse og jakke i et år nå, og har overhodet ikke samme erfaring. Brukt relativt hardt i trening på søk og redning med hund. Reklamasjonssak? Jeg har begynt å se tegn til slitasje - en plass sparer de nok en penger, men til prisen kan jeg ikke klage. Veldig greit alternativ til dyr GoreTex (som jeg også har) når man ligger og ruller i steinur, buskas osv. Er også meget godt fornøyd med en del turbukser jeg har derfra.

  • Forvirret 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olav Nilsen skrev (56 minutter siden):

Jeg har hatt både Cyclone Rescue 2.0 bukse og jakke i et år nå, og har overhodet ikke samme erfaring. Brukt relativt hardt i trening på søk og redning med hund. Reklamasjonssak? Jeg har begynt å se tegn til slitasje - en plass sparer de nok en penger, men til prisen kan jeg ikke klage. Veldig greit alternativ til dyr GoreTex (som jeg også har) når man ligger og ruller i steinur, buskas osv. Er også meget godt fornøyd med en del turbukser jeg har derfra.

Har du brukt den ute i regnvær `? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropo HH. De kommer ikke unna her...

https://www.trustpilot.com/review/www.hellyhansen.com?page=3&stars=1

Tilbake til saken..

Ser Olav har gode erfaringer. Synes det er påfallende mange som både har gode og dårlige erfaringer med diverse merker. Har følelsen av at kineserene spekulerer i å bruke dårligere materiale i en viss prosentandel av klærne de lager for merkene. For å spare penger selvfølgelig. Liten nok andel til å komme unna med det. Reinspikka spekulasjon selvfølgelig, men følelsen er der...

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen skallplagg fra RR, men to turbukser og en tykk fleecegenser. Begge buksene har vært hardt og ofte brukt både på jobb og tur i 1,5 år nå og holder godt enda! Slitt et par hull nederst i buksebena på den som har fått kjørt seg hardest, men ingenting som har noe å si for bruken. Buksene blir våt gjennom når det regner, men tørker fort også. Alt i alt godt fornøyd med kvaliteten. Skalljakke og -bukse fra billige merker føler jeg er litt bingo, så alltid holdt meg unna. Høres ut som det er en god filosofi ut i fra det jeg leser her, selv om Olav har gode erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stv skrev (3 timer siden):

Apropo HH. De kommer ikke unna her...

https://www.trustpilot.com/review/www.hellyhansen.com?page=3&stars=1

Tilbake til saken..

Ser Olav har gode erfaringer. Synes det er påfallende mange som både har gode og dårlige erfaringer med diverse merker. Har følelsen av at kineserene spekulerer i å bruke dårligere materiale i en viss prosentandel av klærne de lager for merkene. For å spare penger selvfølgelig. Liten nok andel til å komme unna med det. Reinspikka spekulasjon selvfølgelig, men følelsen er der...

Dette var dårlige greier. Ja, da ser det ut som det bare er to alternativer igjen. Norrøna og Arcteryx (som jeg personlig har gode erfaringer med) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tshansen skrev (7 minutter siden):

Dette var dårlige greier. Ja, da ser det ut som det bare er to alternativer igjen. Norrøna og Arcteryx (som jeg personlig har gode erfaringer med) 

 

Bergans?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1 til Bergans. Jeg er litt merkesnobb og har flere Arcteryx og mange Norrønaprodukter. Som noen en gang sa så er Bergans turtøyets svar på Henry Chioce. Må likevel innrømme at jeg er usedvanlig fornøyd med de tre Bergansproduktene jeg har hatt nå i flere år: Stranda Pant i Dermizax, noen høye gamasjer og Slingsby jakke i Dermizax NX. Hardt brukt og holder alltid mål! Også superfornøyd med ryggsekkene Alpinist 130 og Helium 55  

Dessverre har Bergans ofte en snodig blanding av glorete og stygge farger i sine  kolleksjoner (min mening). 

Endret av SnorreL
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg oppdaget at det var kommet en Bergans-butikk i sentrum for en liten stund tilbake (selv om butikken kan ha vært der ganske lenge uten at jeg har lagt merke til den) , så tok jeg en runde inn for å sjekke utvalget.

Det var en rask seanse. Nå ser jeg ofte etter ganske spesifikke ting, så kanskje var det litt derfor ingenting fenget oppmerksomheten min, men i alle fall gikk jeg derfra uten å merke noen rykninger i lommeboka.

Merkelig nok har jeg endt opp med 4 Bergansprodukt i den korte tiden som har gått etter den nedslående befaringen.
En Bekkely hybridbukse, som er en av de beste løsningene jeg har sett på en hybridbukse, utfra hva jeg ser etter. En ganske kjedelig grønnfarge, men helt OK mtp. litt kombinasjonsbruk til jakt.
En Antarctic Expedition jakke. Fra Finn riktig nok, men helt lik den som fortsatt er i kolleksjonen.
En Helium 55 lettvektssekk. Hadde kanskje landet på noe enda lettere om jeg hadde brukt mer tid på research, men den virker helt grei, akkurat passe størrelse, perfekt timing nå rett før barmarkssesongen setter inn, kurant pris på XXL nå i helga og null tid surret bort på research.
En Vengetind rompetaske. Hadde sett meg ut Norrøna sin Bitihorn, men til tross for mindre volum så hadde Bergans sin bedre løsninger for min bruk, og kostet ca. halvparten av Norrøna nå i helga.

Wow, det ble mye off topic, …men det var iaf ikke jeg som begynte :D  

  • Liker 1
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også stort sett såre fornøyd med mitt Bergans stæsh. Fargene bryr jeg meg ikke så mye om. De er stort sett mørke.

Har også en vengetind asspack. 10 literen. Fornøyd med den også men måtte sy på ett band i kryss med det som var der fra før i flaskeholderen. Må være ei sånn tjukk stutt Nagleneflaske eller noe for at den ikke skal ramle igjennom. Ikke engang Bergans egne flasker (som fulgte med 3 literen) holdes oppi. Men med litt godvilje kan jeg jo skylde på at det er flaskene mine det er feil på og at tasken er helt topp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nevne at f.eks sportsnett kjører tilbud på Rab med jevne mellomrom, og flere andre nettbutikker. Gore tex jakker som Ladakh, Khroma og Kangri, med 70d stoff og gode funksjoner får man til rundt 3000kr eller mindre inni mellom. Når jeg sammenligner de med tilsvarende jakker fra f.eks arcteryx finner jeg ikke et hav av forskjell, og når jeg uansett sliter hull i membranen på 3 år er jeg begynt å gå for alternativer til de dyreste merkene. Hadde jeg visst at man hadde så lang/god garanti hos Norrøna hadde jeg kanskje hatt jakken min fortsatt, men den gikk i søpla da den også var utett etter ca. 3 år. 

Har selv lyst på bergans jakke i dermizax nx, men de har håpløst korte armer sammenlignet med andre? Har ei bukse i dette materialet og det er den membranen som puster desidert best av alt jeg har prøvd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.