Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose. Lettvekt, tåler minusgrader


Anbefalte innlegg

Hei! 
 

Har dere en sovepose å anbefale til meg? Ute etter:

- Så lett som mulig

-Tar liten plass i sekken

- Komfort 5-10 minusgrader

Jeg er 190 cm lang. Synes det er vanskelig å finne noen selv, er jo er hav av muligheter.

Helst ikke over 4000 kr

Takk 😊

Endret av Arne1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Arne1 endret tittelen til Sovepose. Lettvekt, tåler minusgrader
Annonse

Med fare for å høres ut som om jeg har fått hakk i plata og går på repeat så tror jeg fortsatt at Warmpice en av de bedre når det gjelder å få mest pose for pengene om man ser på pris/vekt/t-comf og det faktum at den ligger klar på hylla og kan bestilles fra norsk nettbutikk. Vil man spesialbestille sin egen pose er Cumulus et alternativ.   

https://www.hektapatur.no/warmpeace-viking-900 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heriks skrev (11 minutter siden):

Med fare for å høres ut som om jeg har fått hakk i plata og går på repeat så tror jeg fortsatt at Warmpice en av de bedre når det gjelder å få mest pose for pengene om man ser på pris/vekt/t-comf og det faktum at den ligger klar på hylla og kan bestilles fra norsk nettbutikk. Vil man spesialbestille sin egen pose er Cumulus et alternativ.   

https://www.hektapatur.no/warmpeace-viking-900 

Dette ser jo meget bra og lovende ut. Ikke den store «vinter-overnatter» enda, så Viking 600 er kanskje et enda mer fornuftig valg? Takk for svar og tips 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

600 falt ikke innenfor på temperaturen du hadde satt med t-comf på -3, men det må du jo nesten bare vurdere selv. Lettere å lufte i varm pose enn å bli varm i en for kald pose. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arne1 skrev (3 timer siden):

Hei! 
 

Har dere en sovepose å anbefale til meg? Ute etter:

- Så lett som mulig

-Tar liten plass i sekken

- Komfort 5-10 minusgrader

Jeg er 190 cm lang. Synes det er vanskelig å finne noen selv, er jo er hav av muligheter.

Helst ikke over 4000 kr

Takk 😊

Vanskelig å få alt en vil ha til en billig penge, men denne får du til ca. 4 lapper før tollen får klørne i den. Husk å bestille med ekstra lengde. https://cumulus.equipment/intl_en/down-sleeping-bag-panyam-600.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komfort på -5 til -10 ble vel litt feil, tenker mer limit mot -10. Har en gammel Helsport Alta med limit på -5. Den synes jeg er god og varm, men den blir litt smal både i bunn og topp. Derfor er nok wide-versjonen her et godt alternativ, og Viking 600 vil vel da holde temperaturmessig. Tar gjerne mot andre tips også. Hva med denne:

https://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/soveposer/soveposer/mountain-equipment-helium-600-long-cosmos.html

Liker vekta her, men blir kanskje ikke bredere enn Alta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Lavvosolberg skrev (På 6.5.2022 den 8.15):

Jeg bruker  cumulus panyam 600 på vårturer med rundt 0 grader. Veldig fornøyd med denne. 

Hvilken størrelse har du på posen og hvor lang er du? Vurderer en slik selv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/5/2022 at 10:01 PM, Arne1 said:

Dette ser jo meget bra og lovende ut. Ikke den store «vinter-overnatter» enda, så Viking 600 er kanskje et enda mer fornuftig valg? Takk for svar og tips 👍

Jeg har Warmpeace Viking 600, og kan si at den holder varmen fint i 5°C med bare boxer og T-skjorte i posen. Husk bare at liggeunderlag med god R-verdi er en viktig del av temperaturkabalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.