Gå til innhold
  • Bli medlem

Telt footprint nok til å beskytte et oppblåstbart liggeunderlag?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nylig kjøpt meg oppblåstbart liggeunderlag (Nemo Tensor Alpine). Jeg liker å bruke footprint til telt, men pleier også ta med et tynt skumunderlag for ekstra beskyttelse. Er det egentlig nødvendig, hvor stor er sjansen for punktering med kun footprint?? Hvis jeg kan vil jeg gjerne slippe å ta med skumunderlaget hver tur. 

Endret av Sandloff
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker et UL oppblåsbart liggeunderlag direkte på duk, uten ekstra footprint, og uten skum under (sommerstid). Det har fungert et tyve-tredvetalls overnattinger. Men det betyr ikke at det ikke kan skje (derfor følger det vanligvis med repkit). Ville ikke brukt veldig mye energi på det, et skumunderlag har jeg med uansett til bålbruk og til rast.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ofte med et veldig tynt skumunderlag uansett, letteste og tynneste type fra Biltema. Det er delt i 2 så jeg har med halvparten. Dette brukes evt som tilleggsbeskyttelse under den tyngste halvdelen av kroppen der presset mot evt dårlig underlag er størst eller der det evt er mest risky underlag på bakken. 

Fordelen er at denne kan også benyttes til å sitte ute på ved bålet uten å måtte være engstlig for gnist osv. Funger kanon for oss og koster omternt ikke noe pr stk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandloff skrev (13 minutter siden):

Takk for svar, tror jeg dropper skumunderlaget neste tur. Tar heller bare med et mindre sitteunderlag :)

Jeg har ett sånn brettbart skumunderlag som er klippet i to. Praktisk til utebruk, og som «kjøkkenbord» i teltet. Kan ha brenneren og sette varm kjele oppå det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.