Gå til innhold
  • Bli medlem

Antiskli-tape på liggeunderlag?


Anbefalte innlegg

Kan det fungere? Vil folket anbefale/ikke anbefale? 

Tenker å bruke på Mammut Bamse i køye, så den glir enda mindre... og eventuelt på oppblås-underlaget... (tape da når det er oppblåst selvsagt, med tanke på strekk i tapen)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gurkemeie skrev (5 timer siden):

Kan det fungere? Vil folket anbefale/ikke anbefale? 

Tenker å bruke på Mammut Bamse i køye, så den glir enda mindre... og eventuelt på oppblås-underlaget... (tape da når det er oppblåst selvsagt, med tanke på strekk i tapen)

 

Kan du ikke prøve da? Å gi oss en tilbakemelding?👍👍🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke antiskli-tape overflate som sandpapir? I såfall ville jeg helt klart ikke brukt det i mine telt eller køyer med tanke på slitasje på duken.  Silikon, som  ArveS nevner over her, ville da heller vært mitt førstevalg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke gamble på noe som kan skade.

Hva slags silikon? At det ser pent ut er ikke så viktig. Er jo underside av noe jeg bruker alene i skogen. 

Så legge et par langsgående striper på både oppblås og skumrull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anv ej tejp på liggunderlag mer än för lagning av hål.Limmet löser/mjukar upp ytan som på sikt upplöses och blir ett hål.

Köp liggunderlag som är lite skrovliga i ytan från början eller har små frictions kuddar som STS då kan man lägga dit mer av samma material som orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gurkemeie skrev (23 timer siden):

Vil ikke gamble på noe som kan skade.

Hva slags silikon? At det ser pent ut er ikke så viktig. Er jo underside av noe jeg bruker alene i skogen. 

Så legge et par langsgående striper på både oppblås og skumrull?

Baderomssilicon, gummireprasjon, liquisole, aquasure, etc. Bare bruk noe (eks. hodet), nesten hva som helst fungerer.

Skal det blir veldig fint kan du maskere med maskeringsteip. Du legger noen striper på undersiden av liggeunderlaget som er glatt, så er det ikke like glatt lengre.

Franke skrev (På 3.5.2022 den 23.36):

Kan man bruke skipsduk mon tro?

Sikkert. Men helt unødvendig når man har mye bedre forslag i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sklibeskyttelse til sokker fungerer nokså bra, men det er vel egentlig bare silikon i fancy små flakser, så billig silikon fra biltema fungerer sikkert like bra.

Ellers finnes det antiskliunderlag for tepper på glatte gulv hvis du ikke vil kline noe på underlaget: https://www.clasohlson.com/no/Antiskli/p/Pr441300000 Jeg tror ikke du trenger å dekke hele underlaget. Viktigst er kanskje under hofta? Hvis det flytter seg i løpet av natta kan man sikkert sette på et par strikker eller snorer rundt madrassen som holder det på plass. Eller kanskje brette det dobbelt, sy igjen og stikke underlaget inni?

;-)

Endret av Skogens Stønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.