Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva har skjedd her. 111c brenner med rare merker.


Anbefalte innlegg

Annonse

Hva som har forårsaket det dert er ikke lett å si. Hvis det er eneste synlige skade (se etter smeltet metall) og optimusen viker bra, så ville ikke jeg tenkt noe mer på det. "'Underburn" er lett å høre. Det bråker fælt. Skru i så fall av med en gang og tenn på nytt (har aldri opplevd det selv på min).

Tråd om underburn:

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha fått bytta pumpelær, og andre pakninger var skuffelsen stor ved første prøve fyring. Selve brenneren lekker noe jævlig. Det drypper bensin fra den. Se vedlagt bilde på hvor. Dette er vel egentlig en del av forvarminga. Det store spørsmålet da er. Kan dette fikses? Eller må jeg ha meg en ny brenner? 

20220512_131436.thumb.jpg.4f1003dc0e290b9f3b7409334e6dbc46.jpg

Det svetter litt oppi skåla også, men ikke så mye.

20220512_131935.thumb.jpg.c2fee5ba2285f7243dda1bc6b21c3c02.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det er sprekk i brennerhode. Sprekk på overside kan fikse med sølvlodding. Men den under er mer tvilsom. Ikke så uvanlig på den og 111T pga hardfyring over tid i telt, brukt som krabbekoker med stor kjele etc.
Men vet ikke hvor du får gjort slik og hva det koster. 
Kanskje lete etter et nytt brennerhode er like greit.  
 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.