Gå til innhold
  • Bli medlem

Firepot tørrmat - Synspunkter


Walle

Anbefalte innlegg

Rasket med meg en pose med Firepot Spicy Svinegryte med Nudler fra turmatlagret her om dagen og ble mildt sagt skuffet. Kjøpte ett lite parti for litt siden da XXL hadde tilbud på disse.

Smakte ikke vondt, smakte bare rett og slett ingenting, kjente dog at det var litt chilli i den.

Kvikk lunsjen etterpå smakte derimot veldig godt.

Noen andre som har prøvd Firepot sine retter og opplevd lignende, eller kanskje det motsatte?

 

08C688AB-2A47-464A-8C53-D1B6FACBC965.thumb.jpeg.372a586e6b29dffbeabe1967c2ccc37d.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har prøvd et par Firepot-varianter og min erfaring er at de bør stå omtrent dobbelt så lenge, kanskje mer, enn DRYTECH/Real. Det blir fort så lenge at innholdet blir smålunkent, for de som synes sånt er viktig, med mindre du dekker til i dunjakken eller lignende. Smaken opplevde jeg som... behersket, dvs ikke sterk i noen retning, men at en faktisk smakte råvarene litt hver for seg. Her er inntrykket litt bedre enn Real. Men det overrasker meg ikke at ting ikke smaker spicy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJøpte noe når det var tilbud på xxl men ikke testet enda. Hadde noen Real som nærmet seg dato jeg brukte først. 
Har dog ikke så store forventninger på smak på slik produkter. Men det er lett å bære og lage, så får jeg spise god mat når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ser xxl har tilbud, men kan ikke finne noen andre anmeldelser som de dere har gitt i tråden... Der syns jeg er rart siden produktet har vært på markedet en stund. Så hva mener dere som har prøvd : verdt 50 kr per pose? Eller heller Real turmat? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellefjell skrev (8 timer siden):

Så hva mener dere som har prøvd : verdt 50 kr per pose? Eller heller Real turmat? 

Jeg velger Real over Firepot om jeg kan. Og det har gjort at det er lite av Firepot posene som har blitt valgt når sekken har blitt pakket for de forskjellige turene gjort det siste året.  
Men valgte å ta med noen poser nå i Mai når jeg var på Svartisen, supplerte da med litt pølsesnabb og hjemmekomponert krydderblanding som jeg tilsatte i posen. Da ble det faktisk ikke så værst til frysetørket mat å være.

Smaken er jo som baken, delt.  Så det beste er nok å prøve selv, kan godt hende det faller i smak hos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Walle skrev (11 timer siden):

Jeg velger Real over Firepot om jeg kan. Og det har gjort at det er lite av Firepot posene som har blitt valgt når sekken har blitt pakket for de forskjellige turene gjort det siste året.  
Men valgte å ta med noen poser nå i Mai når jeg var på Svartisen, supplerte da med litt pølsesnabb og hjemmekomponert krydderblanding som jeg tilsatte i posen. Da ble det faktisk ikke så værst til frysetørket mat å være.

Smaken er jo som baken, delt.  Så det beste er nok å prøve selv, kan godt hende det faller i smak hos deg.

Takk,  kunne jo ikke la være å prøve selv og kjøpte av de som var tatt mest av. Så får dem andre i familien også smake de mest populære. Jeg kommer nok å gi tilbakemelding etter det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Firepot er helt greit. Og velger fort det foran Real. Men rettene er såpass spicy at kidsa ikke er overbegeistret. Kjøpte en del pakker på tilbud jeg også. 50 kr er ikke noe å si på. Ser XXL er tomme på nett nå. Coop Mega har vel tilbud på Gilde sine, men da velger jeg heller Firepot. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Walle skrev (På 3.5.2022 den 12.33):

Rasket med meg en pose med Firepot Spicy Svinegryte med Nudler fra turmatlagret her om dagen og ble mildt sagt skuffet. Kjøpte ett lite parti for litt siden da XXL hadde tilbud på disse.

Smakte ikke vondt, smakte bare rett og slett ingenting, kjente dog at det var litt chilli i den.

Kvikk lunsjen etterpå smakte derimot veldig godt.

Noen andre som har prøvd Firepot sine retter og opplevd lignende, eller kanskje det motsatte?

 

08C688AB-2A47-464A-8C53-D1B6FACBC965.thumb.jpeg.372a586e6b29dffbeabe1967c2ccc37d.jpeg

Har også prøvd Spicy Svinegryte. Spicy javisst, men absolutt null smak. Ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun smakt Firepot’s frokostblanding med sjokolade og musli. Den skulle lages på kaldt vann på samme måte som Real frokostene. Vel, var det spesielt godt? Svar: nei. Var det enkelt: ja. 
Vil jeg velge det igjen? Svar: det tror jeg faktisk at jeg vil gjøre. I konkurranse med Real inneholdt den ca 100 kcal mer. Sånt er faktisk viktigere enn smaken for min del. Så lenge det ikke er vondt eller heslig på noe vis så er lav vekt og høyt kaloriinnhold hovedprioritet.

Endret av Skaubjønn på truger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger Firepot foran Real når som helst. Mulig at et par av dem er litt «slappe i smaken» men da er det bare å tilsette litt chilli selv 🤣

Gilde turmaten synes jeg er ekkel…

Men smak og behag er (heldigvis) forskjellig 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Thomasny92 skrev (7 timer siden):

Men tactical foodpack syns jeg ingen smaker godt ! 

Jeg har kun prøvd « Müsli med jordbær», den klarte jeg ikke spise og innholdet gikk rett på bålet. Jeg hadde heldigvis med nok mat til å slippe og spise disse frokostpakkene. Burde sikkert ha testet før jeg tok de med på tur, men hvem tester alle varianter av turmat før de legger ut på tur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.