Gå til innhold
  • Bli medlem

Teltur over Hallingskarvet i regi av DNT fjellsport


lovise

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har meldt seg på telturen over Hallingskarvet i regi av DNT fjellsport? Datoen er 9 - 11 mars 2007. Det hadde vært artig å komme i kontakt med noen som skal være med på turen i forkant. Jeg er forøvrig en sprek jente på 31 år som gleder meg som en unge.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...
Deltakerene skal beherske dagsmarsjer på 8-10 timer med tung sekk på ryggen, både oppover og nedover og under ulike snøforhold.

Heisann!

Jeg synes turen høres flott ut, men jeg er nok ikke tilstrekkelig erfaren i fjell vintersid til å bli med. Jeg har imidlertid en liten ting jeg lurer på. Hva mener Turistforeningen når de sier "tung sekk"?

Ville det være en ulempe å dra en pulk over Hallingskarvet? Er det til tider for bratt?

Folarskardet ser jo rimelig spenstig ut med mye last ;)

Turen: http://www.turistforeningen.no/turplanlegger/activity.php?ac_id=12112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du er i god form og snøforholdene ikke er for ille, burde det gå greit med pulk. Broren min gikk hele skarven på en dag, inkl. pulk.

Eneste tunge/vriene partier jeg kan tenke meg er oppstigningen til selve platået, og ikke minst nedkjøringen til Folardskaret.

-LTP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.