Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger anbefaling til fjellsko for hytte til hytte tur i sommer


Håvard92

Anbefalte innlegg

Hei, ny på forumet og mitt første innlegg.

Jeg skal på en 7-10 dagers hytte til hytte tur i Ryfylkeheiene i sommer og trenger nye fjellsko. Noen som har noen anbefalinger? Kriterier for skoene er minimalt med vedlikehold, vanntette, ikke for tunge og ikke for smale i tåpartiet og en pris under 3000kr. Vet ikke om jeg er for kravstor, men det er vertfall et utgangspunkt, tar imot alle anbefalinger :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det beste du kan gjøre er å gå på butikk og finne noe du liker. Minimalt med vedlikehold tilsier vel en syntetstøvel av noe slag. Skjønt, lærstøvler krever og minimalt med vedlikehold. Vanlige halvhøye støvler vil være et trygt valg i de fleste tilfeller. Alfa Walk king og Crispi Skarven er populære der. Men viktigste er at de er gode på foten. 

Har labba rundt på Crispi Skarven i mange år. De er laget av nubuclær med goretex inni. Blitt mer vanntette med åra, da jeg har smurt dem inn med ymse mer og mindre miljøvennlige skokremer jeg har funnet rundt om. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.