Gå til innhold
  • Bli medlem

Gode innleggssåler til Crispi skarven 2.0 ?


Joachim V

Anbefalte innlegg

Har Crispi Skarven 2.0 jeg har vært fornøyd med bortsett fra at de er like harde å gå i som vernesko med spikertramp. 

Hva anbefales av innleggsåler? Prøvd å spørre i forskjellige butikker men får generelt lite fortolige svar og blir stort sett bare henvist til hylla med ymse såler. 

 

Takk :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Merkelig, at du ikke får ordentlige svar for flere butikker selger jo dyre formstøpte såler, som de sikkert gjerne vil selge!?

Men jeg har vært ganske fornøyd med Viking innleggsåler - alltid mye bedre enn de pappskiver som følge med selv dyre støvler. Om vinteren bruker jeg ofte en tykk filtsåle, for det er ganske mye varmere og oppsuger kanskje fukten bedre enn skumsålene.

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessatroll skrev (10 timer siden):

Vpg har ein god ein som gir støtte og har gele i hæl, ullfilt på toppen. 

Ein av de betre eg har kjøpt. 

Kom gjerne tilbske med produsent/type/link en dag du har god tid.

Jeg har syntes fjellskoene mine har vært helt ok å gå i, men etter at jeg begynte å gå 15.000 skritt om dagen på betongen i sykehuset vi bygger her i byen for tiden så har jeg fått opp øynene for at det er en del dempende såler som har mer for seg enn jeg hadde trodd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen Ørud skrev (På 24.4.2022 den 21.17):

Kom gjerne tilbske med produsent/type/link en dag du har god tid.

Jeg har syntes fjellskoene mine har vært helt ok å gå i, men etter at jeg begynte å gå 15.000 skritt om dagen på betongen i sykehuset vi bygger her i byen for tiden så har jeg fått opp øynene for at det er en del dempende såler som har mer for seg enn jeg hadde trodd...

Merket er Sidas, dei har mange ulike modellar. Den eg har i Skisko er Sidas merino mid. 

Eg har gjennom åra pga ymse fotproblematikk prøvd mykje forskjellig. Om det er nett Sidas eg ville valgt i arbeidsskoa er eg usikker på, kanskje hadde eg gått for ein endå meir støttande og dempande modell ved lange dagar på hardt underlag. 

Det viktigste er dog at ein veit kva ein skal ha av støtte, så dersom ein ikkje har kjøpt før eller har tilgang til butikk/kompetanse som kan fortelje korleis stillinga i foten er, kan det vere lurt å få det. Seinare veit ein då i grove trekk kva ein treng og det er lettare å handle på eiga han. 

Dersom du har tilgang til ein fysioterapeut med føter som spesialisering, ein ortoped eller annan fagperson som gjer analyser og sel til dømes Vasylisolar, ville eg prøvd det første gangen :) eg har fleire modellar frå Vasyli til ulike sko, veldig god. 

Men diverre ikkje noko med ull og så rekk eg aldri ti opningstid i travle periodar når eg pendlar. 

Gjekk på krykker få veker før eg skulle til Grønland på ski for nokre år sidan. Vasyli Dananberg fekk meg, saman med god viftetaping under fot, over isen. Dette var saman med eit to venninner, der den eine fekk trøbbel med kroppen kort tid inn i turen. Min og venninne nr 2 sine pulkar som i utgangspunktet var tunge, vart endå tyngre etter omfordeling, og eg var spent på om det kom til å "gå med" ein boks paralgin og betennelsesdempende i mengder innan vi kom fram.

Men det gjekk utruleg bra, og det handla i stor grad om sålar og tape!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Takker for svar. Litt langsiktig prosjekt dette. 
Foreløpig har jeg begynt å prøve sålene til Lars Monsen til den nette sum av 69,- paret.

Det er veldig positivt med noe i den prisklassen da jeg har mange sko så får jeg se om jeg ønsker noe bedre i fjellstøvlene.
Så langt fornøyd men ikke prøvd i fjellstøvler over tid med tung sekk… 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker disse fra Footlab i Crispi støvlene mine og andre støvler, er helt suveren dempjng og får en fornemmelse av joggesko med disse innleggsålene. Har prøvd noen andre også, men disse her syns jeg var absolutt best.

https://tools.no/produkter/klar-og-sko/tilbehor-sko/saler/Sale-Hike-formsale-1399330-no?categoryId=1073819867#v=2180474

Endret av Martin HJ
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.