Gå til innhold
  • Bli medlem

App som deler posisjon indirekte


Vallers

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter en APP som kan dele min posisjon, men som ikke krever at jeg aktivt må dele posisjonen min konstant eller på oppfordring. 

Jeg har testet Glympse, og den krever at jeg aktivt deler posisjonen når familiemedlem ber om det ELLER at jeg deler posisjon konstant opptil 12 timer som sluker batteri. Dette krever at jeg "må tenke på" å dele posisjon, som i mine øyne er en svakhet - spesielt i en nødsituasjon. 

Finnes det ikke en APP som kan kjøre i bakgrunnen konstant, som helt enkelt deler min posisjon på et kart kun i et par minutter i et selvvalgt automatisk tidsintervall (f. eks hver time eller hver fjerde time)? Formålet er at et famlimedlem kan gå inn å sjekke selv på eget initiativ uten å forholde seg til meg, og at jeg deler posisjon nå og da uten å forholde meg til appen - og uten at appen suger alt batteri. Så kan familiemedlem se min "rute" sporadisk og sånn ca. ha kontroll på min posisjon.

Hvis noe skulle skje med bevisstheten, og jeg VIRKELIG ønsker å dele posisjon, så hjelper det lite å ha en app hvor jeg selv må fysisk inn å dele posisjonen...

Noen som har forslag til APP som løser dette? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Espen Ørud skrev (3 minutter siden):

Min Inreach gjør ca det der i ekspedisjonsmodus

Pakker til min første tur med ny Inreach Mini 2 her og det er noe med å ikke skulle forholde meg til dette med dekning og mobilbatteri mer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare stemme i det de to over her sier - jeg ville ikke basert meg på mobilen til slikt. En Inreach er et dedikert verktøy laget for det du etterspør - og har vesentlig bedre batteritid til slikt enn en mobiltelefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Inreach jeg også, var på jomfrutur med min i helgen, og delte posisjonen via satelitt og kunne melde fra når jeg var framme, uten mobildekning. Med riktig innstilling for visning av posisjon, så gikk det greit å lokalisere seg på kartet også.

Supplerer med offline kart på mobilen (topokart), og papirkart+kompass.

Hvis noe skulle skje og du har behov for å dele posisjonen, så er det kjekt å vite at du ikke må på en eller annen topp for å finne dekning til mobilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.