Gå til innhold
  • Bli medlem

Hardangervidda førstereis med pulk


Anbefalte innlegg

Jepp, da nærmer det seg påske og jeg tenkte ta noen dager eller en ukes tid  på Hardangervidda å bare loffe rundt med pulk og telt. Det blir min andre vinterfjelltur så jeg trenger ingen unødvendige utfordringer.

Men jeg aner ikke helt hvor, jeg har fått tips om å kjøre til Dyranut og at det skal være kjørbart til Trondsbu. Er det et bra utganbgspunkt, hvordan er påsketrafikken der. Jeg ønsker jo minst mulig påskehorder. Fjellski og forventer ikke oppkjørte løyper. 

Jeg kjører fra Drammen og ønsker ikke noe lenger avstand enn Dyranut, gjerne nærmere. 

Flatt og fint, lett terreng, hvor drar jeg?

 

Takk :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Joachim V skrev (12 timer siden):

Oi, men dyranut er jo lenger vest og i følge yr.no så ser det ut som det fortsatt er vinter der eller?

 

 

 

Det kan sikkert stemme, men siden du var opptatt av kort kjørevei tenkte jeg en advarsel om østvidda var på sin plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fra Kringlehovda over Rjukan(helga som var), på vei innover mot Kalhovd. Mulig å gå på både bena( så sant det ligger på minussiden) og ski( ganske hardt, så fell og bremsetau under pulk er sikkert lurt).

Toppene er gjerne blåst fri for snø, så gode muligheter for tørr camp.

To timer fra Drammen(via Kongsberg-Gransherad), så blir det nærmeste. Krossobanen opp sparer deg for en del slit med høydemetre i starten.

IMG_20220403_155426.jpg

IMG_20220403_155413.jpg

Endret av Myriameter
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Jeg vil ha vinter og da utgår nok kortresite østvidda for denne gang. 

Ser på webcam så er det full vinter på Dyranut mens det er relativt stusselig i lavere høyder.

Snakka og med eieren av Trondsbu som meldte om snø og skiføre så da er det bare å glede seg å håpe på at været letter.. :D 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Vidda i 6dager i helgen som var. Hvorfor ikke ta toget til Finse? Full vinter, spesielt vestover. Fortsatt svært godt skiføre, og fortsatt godt og kaldt på nettene. 

Kan bli lang og fin vårsesong rundt Finse i år ser det ut til. Krækkja, Heinseter har rikelig enda. Desto lenger øst (og lavere) du kommer, desto verre blir det. Vest for Finse har jo fått rekordmye snø i vinter. Vatnahalsen har jo snødd helt ned. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jevne skrev (1 time siden):

Var på Vidda i 6dager i helgen som var. Hvorfor ikke ta toget til Finse? Full vinter, spesielt vestover. Fortsatt svært godt skiføre, og fortsatt godt og kaldt på nettene. 

Kan bli lang og fin vårsesong rundt Finse i år ser det ut til. Krækkja, Heinseter har rikelig enda. Desto lenger øst (og lavere) du kommer, desto verre blir det. Vest for Finse har jo fått rekordmye snø i vinter. Vatnahalsen har jo snødd helt ned. 

 

Vært inne på tanken, går med litt inntrykk av at Finse liksom er for mer viderekommende, Nansen og Amundsen osv. 🥶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joachim V skrev (15 timer siden):

Vært inne på tanken, går med litt inntrykk av at Finse liksom er for mer viderekommende, Nansen og Amundsen osv. 🥶

Det er nok mer amygdala som snakker. Det er jo lov å bruke andre deler av hjernen ved planlegging av tur også. :)

 

God tur! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jevne skrev (På 8.4.2022 den 14.43):

Det er nok mer amygdala som snakker. Det er jo lov å bruke andre deler av hjernen ved planlegging av tur også. :)

 

God tur! 

Hehe jo mulig det, Bor i Drammen så det er absolutt innafor og påtenkt å hoppe på toget til finse 

Knuti77 skrev (9 timer siden):

Kom hjem fra vidda i går. Parkerte på Dyranut. Pulk og telting i 5 dager sørover fra Dyranut. Helt topp forhold og mye snø

Akkurat ja, takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.