Gå til innhold
  • Bli medlem

Børgefjell


erles

Anbefalte innlegg

Hei! 
 

Jeg har tenkt å gå fra Stekenjokkvegen og inn i Børgefjell, til Østre og Vestre Sipmeken. 
Jeg leste at det er «svært krevende terreng» mellom vegen og Østre Sipmeken. Er det noen som har noe erfaring fra den turen? Det er ikke lenger enn 3km, og jeg tenkte derfor dette kunne være en kurrant tur for unger.

Man må vel også krysse ei elv, men utifra kart ser denne kryssbar ut.
 

Tenker å reise i slutten av aug/tidlig sept.  

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
erles skrev (På 5.4.2022 den 17.56):

Hei! 
 

Jeg har tenkt å gå fra Stekenjokkvegen og inn i Børgefjell, til Østre og Vestre Sipmeken. 
Jeg leste at det er «svært krevende terreng» mellom vegen og Østre Sipmeken. Er det noen som har noe erfaring fra den turen? Det er ikke lenger enn 3km, og jeg tenkte derfor dette kunne være en kurrant tur for unger.

Man må vel også krysse ei elv, men utifra kart ser denne kryssbar ut.
 

Tenker å reise i slutten av aug/tidlig sept.  

Mvh

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjarne H.S. skrev (På 5.4.2022 den 18.16):

Hei. Det er bro over elva. Se min tur her hvis du vil. Ellers bør det gå finfint. Greit terreng.

:)

Den reportasjen din brakte gamle minner inn i en gammal skrott på 70 år.Vi var innved reingjerdet nesten ei uke i juli og den eneste jeg snakket med var en svensk same som så over gjerdet.Da jeg nevnte tidlig for fiske svarte han " nu er det før tidligt,,,snart er det for sent " .

Hei !

  • Liker 3
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.