Gå til innhold
  • Bli medlem

Gummistøvler!!


ost

Anbefalte innlegg

Heisan!

Jeg liker å ha et par gummistøvler stående. Vanntett, sleng føttene oppi og trask på tur i all slags terreng. Spesielt i overgangene mellom vinter og vår, eller høst og vinter når alt er bare søle og kliss og likedan. To par sokker og du holder varmen. Trask gjennom myr og søledam, bekk og morgenvått gress; labb i vei. Ikke noe slit med impregnering eller puss.

...bortsett fra når det går hull på det gode gamle paret da...

MEN: jeg er tverrplattfot, bred over foten bak tærne, lilletåa stikker nesten like langt frem som stortåa, og med smale ankler. Å finne en gummistøvel som passer er som å lete etter nåla i høystakken. Har sjekket den modellen jeg har brukt lenge, men det ser ut som om produsenten har bestemt seg for å endre passformen. 

SÅ: Er det noen som har anbefaling til støvler som er gode å gå i, og som kanskje kan passe til rare føtter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
ost skrev (7 minutter siden):

Heisan!

Jeg liker å ha et par gummistøvler stående. Vanntett, sleng føttene oppi og trask på tur i all slags terreng. Spesielt i overgangene mellom vinter og vår, eller høst og vinter når alt er bare søle og kliss og likedan. To par sokker og du holder varmen. Trask gjennom myr og søledam, bekk og morgenvått gress; labb i vei. Ikke noe slit med impregnering eller puss.

...bortsett fra når det går hull på det gode gamle paret da...

MEN: jeg er tverrplattfot, bred over foten bak tærne, lilletåa stikker nesten like langt frem som stortåa, og med smale ankler. Å finne en gummistøvel som passer er som å lete etter nåla i høystakken. Har sjekket den modellen jeg har brukt lenge, men det ser ut som om produsenten har bestemt seg for å endre passformen. 

SÅ: Er det noen som har anbefaling til støvler som er gode å gå i, og som kanskje kan passe til rare føtter?

Jeg har et par finske Nokian Nali som har en romslig passform og er varme og gode om vinteren. De er tunge, så tunge at du sikkert kan slå hjel en elg med de. Tuura kan og være et alternativ, tror disse har lignende passform, men har ikke prøvd sistnevnte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskepadde skrev (7 minutter siden):

Jeg har et par finske Nokian Nali som har en romslig passform og er varme og gode om vinteren. De er tunge, så tunge at du sikkert kan slå hjel en elg med de. Tuura kan og være et alternativ, tror disse har lignende passform, men har ikke prøvd sistnevnte. 

Takk for tips, skal sjekke ut. Eneste er at jeg ikke er på jakt etter vinterstøvler...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ost skrev (16 minutter siden):

Takk for tips, skal sjekke ut. Eneste er at jeg ikke er på jakt etter vinterstøvler...

Nali er vanlige støvler, ikke av thermo skum som typiske vinterstøvler. Kan ta ut isolasjonen i de og om man vil det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muckboot! (type høy) 

Om de passer rare føtter skal jeg ikke si så mye om, de passer mine føtter ;) Jeg har brukt mine hver eneste dag i 1,5 år vinter som sommer og har sikkert gått 200 mil i dem. Nå har det gått hull ved hælen, men tror jeg skal lappe dem og satse på at de går 200 mil til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heriks skrev (1 time siden):

Muckboot! (type høy) 

Om de passer rare føtter skal jeg ikke si så mye om, de passer mine føtter ;) Jeg har brukt mine hver eneste dag i 1,5 år vinter som sommer og har sikkert gått 200 mil i dem. Nå har det gått hull ved hælen, men tror jeg skal lappe dem og satse på at de går 200 mil til. 

Støtter opp om Muck Boots, jeg har Arctic Sport High nå og har gått både helgeturer og ukesturer med de. Knallstøvel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.