Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har god erfaring med denne Aku Selvatica Mid Gtx?


Dompappen

Anbefalte innlegg

Hei og hå!

Tenker å investere i 1 eller 2 par skikkelige fjellstøvler denne sesongen. Tanken er å ha et par skikkelig gode støvler for de lange etappene, på ca 25 til 50 km per dag, ikke nødvendigvis på mange dager. Fikk kjøpt et par Aku Alterra Gtx for en billig peng for et par år siden. Bank i bordet og det er den beste støvelen jeg har hatt på beina. Ulempen med disse er vekta og at de er litt for stive. Støvlene er super robuste og knapt fått noe slitasje etter flere langturer. Men kjenner virkelig på stivheten og vekta etter et par dager med etapper fra 25 til 50 km . Ønsker samme kvalitet på støvlene som Alterra, men med lavere vekt og ørlite mindre stivhet (spesielt på flatmark og hvor man nødvendigvis ikke trenger like god støtte). Hvordan er Selvatica? Ser litt stusselig ut på bilder og tåler den en trøkk uten å gå i oppløsning? 

Endret av Dompappen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner ikke Selvatica, men den ligner veldig på mine Alpina som jeg oppfatter som de beste lettere fjellstøvler jeg har hatt. Litt sånn halvhøy med grei støtte for ankelen. Nå har jeg litt trøblete bein, men disse støvlene følte jeg var inngått fra første skritt. Er på mitt andre par nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.