Gå til innhold
  • Bli medlem

Åssen ski bør jeg kjøpe ??


panda

Anbefalte innlegg

Trenger noe kvalifisert glassfiberplank å ha mellom fotbladene og vinteren så jeg har oppsøkt en skibutikk. Jeg merket ganske raskt at det er lenge siden sist...

Mine nåværende er av merke: Epoke Ellesmere med rottefellabindinger og matchende støvler av plastikkposegummi og hanskelær. Årgangen er 1984 og det var kanskje ikke noen god årgang engang.

Altså trenger jeg noe nytt. Skal sikkert gå litt på bratte fjell og kjøre ned igjen, men ikke så veldig bratt. Trenger ergo ikke noe randonnegreier eller telemark eller noe sånt. Hvor bratt ?? kanskje sånn Nordre Skagastølstindbratt mer eller mindre.

Bredde bør vel være sånn at man kan gå i vanlige preparerte spor, men gjerne litt bredt. Støvlene skal sikkert være så stive at skiene svinger når jeg gjør det, men ikke så stive at det blir ubehagelig. Kanskje jeg bør investere i stålkanter ?? Er det noen negative sider med det, eller er det bare fint?

Trenger iaffall ikke noe sånne ræcerplanker og gidder ikke bruke mer penger enn nødvendig.

Hva bør jeg kjøpe ??

mvh Bjørn Revil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes ut som du kunne klare deg med en fjelltur skipakke, har du tenkt deg utforbi prepløyper må du ha stålkant og litt bredde litt kraftige sko som tåler å bli kjørt gjennom skare og issvuller er og en fordel, men mye bra på tilbud fortida, de fleste sports butikker med respekt for seg selv har bra skipakker å velge mellom, vil ikke anbefale noe spesielt merke da de fleste skiprodusentene har veldig bra ski til dette formålet, eneste er att norske ski gjerne er litt dyrere enn utenlanske. :arrow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk til de som svarte.

Har kjøpt meg ski nå. Endte med Fisherski som er smale men har solide bindinger og stålkanter. Støvlene er stive sideveis, men ganske lave slik at de ikke er ubehagelige å gå med.

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Fant 2 par ski.. Skøyte ski og touring eller hva-det-heter-ski i en kontainer! :lol: Ca. 2 år gamle, med helt ok NNN bindinger som fungerer. Perfekt lengde oxo! Preparert og nesten som nye nå! :)

Ellers om man har overlevd Nato-plankene i militæret tror jeg nesten man kan finne seg i alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.