Gå til innhold
  • Bli medlem

3mm foam underlag?


Flyalf

Anbefalte innlegg

Noen som har funnet butikker som har 3mm foam underlag i Norge, eller som sender til Norge? Skal brukes som anti-skli matte under superlett oppbåsbart underlag og som sittepute. Veier ca 100gr.

Gossamer Gear Thinlight Foam Pad - 1/8". https://www.gossamergear.com/products/thinlight-foam-pad?variant=30497164620. Utsolgt

Sarek - EVA pad 3mm, https://backpackinglight.se/varumarken/sarek-gear/sarek-gear-eva-pad-3mm-latt-och-robust. Sender ikke dette til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes da det ser ut som at backpackinglight.se (nederste lenka di) sender til Norge. Jeg fikk i hvert fall ingen indikasjon på at de ikke gjør det når jeg puttet den i handlekurven. Det eneste jeg ikke prøvde var å trykke på betal-knappen, for da hadde jeg fullført bestillingen, og jeg skal jo ikke ha dette (jeg huket da av for betaling med klarna). Har du fått tilbakemelding om at de ikke sender til Norge etter at du har trykket betal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogens Stønn skrev (2 timer siden):

Jeg synes da det ser ut som at backpackinglight.se (nederste lenka di) sender til Norge. Jeg fikk i hvert fall ingen indikasjon på at de ikke gjør det når jeg puttet den i handlekurven. Det eneste jeg ikke prøvde var å trykke på betal-knappen, for da hadde jeg fullført bestillingen, og jeg skal jo ikke ha dette (jeg huket da av for betaling med klarna). Har du fått tilbakemelding om at de ikke sender til Norge etter at du har trykket betal?

Ja, da dukket melding opp; For stor til å sende e.l.. Samme med en engelsk nettbutikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte et par av de fra Jysk, for noen år siden. Tanken var å ha til generell slengebruk. Det er virkelig noe ræl, men til den prisen, så er det til å leve med. 

Vær dog obs på at, dersom de har samme materialkvalitet som da jeg kjøpte, så komprimeres det ganske mye og går i liten grad tilbake til opprinnelig tykkelse, etter noe bruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutes ago, Larix said:

Jeg kjøpte et par av de fra Jysk, for noen år siden. Tanken var å ha til generell slengebruk. Det er virkelig noe ræl, men til den prisen, så er det til å leve med. 

Vær dog obs på at, dersom de har samme materialkvalitet som da jeg kjøpte, så komprimeres det ganske mye og går i liten grad tilbake til opprinnelig tykkelse, etter noe bruk.

Jeg har brukt dette til litt alternativt formål tidligere, og det stemmer at materialet kan komprimeres uten å gå tilbake.  Jeg tenker at dersom målet var 3mm tykt og du starter med 6mm, så gjør ikke den komprimeringen så mye. Det er ikke R-verdien du kjøper dette for.

Kvalitetsmessig er dette selvfølgelig ikke på linje med de mer seriøse alternativene, men dersom man ikke får tak i de mer seriøse alternativene, så har man her noe som kan brukes til formålet.  Det er også såpass rimelig at man ikke trenger å være redd for å bruke det litt uvørent (men vær klar over at det ikke er et spesielt sterkt materiale).

Endret av rofferdal
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogens Stønn skrev (12 timer siden):

Disse her ser ut til å sende til hele verden: https://www.ultralightoutdoorgear.co.uk/equipment-c3/sleeping-mats-c58/closed-cell-foam-mats-c137/xl-featherweight-evazote-foam-mat-p16188

(de har også en kortere som er bare 1,5 meter lang)

Takk, men samme med dette nettestedet: "The Foam Sleeping Mat you have in your basket is too large to be sent to your shipping destination. We are very sorry for any inconvenience."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larix skrev (3 timer siden):

Jeg kjøpte et par av de fra Jysk, for noen år siden. Tanken var å ha til generell slengebruk. Det er virkelig noe ræl, men til den prisen, så er det til å leve med. 

Vær dog obs på at, dersom de har samme materialkvalitet som da jeg kjøpte, så komprimeres det ganske mye og går i liten grad tilbake til opprinnelig tykkelse, etter noe bruk.

Takker,

Vet du om dette er mindre glatt enn vanlige foam, dvs noe lignende som Bamse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyalf skrev (Akkurat nå):

Takker,

Vet du om dette er mindre glatt enn vanlige foam, dvs noe lignende som Bamse?

De er ikke glatte når de er tørr, jeg opplever de som mindre glatt enn Bamse underlaget. 

Dog, det punkteres og rives forholdsvis lett opp, spesielt etter at de er brukt litt og blitt komprimert.

Jeg bruker mine stort sett kun som beskyttelse for Xtherm underlagene mine når jeg sover rett på bakken, og som sitte/liggeunderlag når de først er med. Og en og annen tur med ungene i skauen, men jeg drar som regel med Thermarest sitt trekkspill liggeunderlag eller Bamse grunnet bedre komfort

Kan trekke litt fukt og dermed bli litt, i mangel av bedre ord, sleipt og glatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For antiskli-funksjon kan du jo prøve sånne som man bruker under tepper. Du trenger jo ikke dekke hele liggeunderlaget. Et par firkanter under underlaget burde holde.. Det tror jeg du får i mange butikker rundt omkring:

https://www.kid.no/interior/diverse-smaartikler/anti-slip-teppeunderlag-hvit?dfw_tracker=126432-894714070&gclid=CjwKCAjwuYWSBhByEiwAKd_n_iEPBxC2RBE-dJTb4jwefr5K_f0cpw9lPIiP4tN3TZJL5jJIjQJxgxoCCt8QAvD_BwE

Endret av Skogens Stønn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har 3mm og 7mm fra Sarek, kjøpt før fjorårets sesong på nettsiden TS linker, men ser ut til at 7mm ikke selges lenger. Det er synd da begge veier ca. 100g, men hhv. R-verdi på 0,5 og 1,2, noe som utgjør litt forskjell når det skal brukes under oppblåsbart liggeunderlag eller som sete i packraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.