Gå til innhold
  • Bli medlem

Kunst-quiz: Kjenner nokon maleri-motivet???


tf

Anbefalte innlegg

Her kjem ein fjell-quiz-with-a-twist:

Har vedlagte bilde (olje på lerret, ca. 25 x 20 cm) på veggen heime, men veit ikkje om kunstnaren berre har brukt fantasien, eller om han har måla eit verkeleg motiv. Dersom det siste er tilfellet, er spørsmålet då om nokon av forumet sine ekspertar er i stand til å finne ut kva for fjell bildet skal førestilla ... :-).

Torbjørn

post-958-133474447705_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk til gi og Nils for kjappe svar - og for dermed å ha avslørt for all verda at eg aldri har sett Hurrungane frå denne sida ... :wink: !

Eit lite "tilleggsspørsmål": Kva kan kunstnaren sin nøyaktige posisjon ha vore??

Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eit lite "tilleggsspørsmål": Kva kan kunstnaren sin nøyaktige posisjon ha vore??

Hvis du går den vanlige T-merkede stien fra Skogadalsbøen og ned mot Øvre Årdal får du denne utsikten mot Hurrungane. Bildet er malt fra et sted under Friken tipper jeg, og ligner vel noe på bildet jeg tok nettop på stien fra Skogadalsbøen i fjor sommer.

Og hvis du ikke har gått der bør du absolutt gjøre det. Jotunheimens mest spektakulære turistrute etter min mening. Vettisfossen får du også med deg litt lenger nede i Utladalen.

post-95-133474447722_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir alltid så sinnsykt nysgjerrig på hvordan det ville vært å forsøke Styggedalstind fra Maradalsbreen.

Enig!

Satt akkurat og tenkte det samme mens jeg så på Erlings bilde - før jeg leste kommentaren din.

Ikke akkurat noe mainstream vegvalg det, i så fall.

Og jeg mangler jo Styggedalstindene forsatt... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Satt akkurat og tenkte det samme mens jeg så på Erlings bilde - før jeg leste kommentaren din.

Ikke akkurat noe mainstream vegvalg det, i så fall.

Og jeg mangler jo Styggedalstindene forsatt... :lol:

Det er jo bare å prøve seg opp flanken fra Maradalsbreen eaa!? :lol: Husker du hvor "stygg" og fryktinngytende den fjellsiden var sett fra Maradalstindene sist sommer?

Nei, men snørenna som ender opp i Gjertvasskardet fra Maradalsbreen er jo gått før. Så dette er vel beste (eller minst krevende :wink: ) alternativet fra den siden, selv om den renna sikkert er fryktelig løs og grumsete. Bratt er den vel også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.