Gå til innhold
  • Bli medlem

Barents Outdoor soveposer


Anbefalte innlegg

Annonse

 

"Kan kombineres med Alta Summer og sammen vil de utgjøre en vinterpose med T-Lim på -16"

- Alta er vel Helsport sovepose, og Tana Spring/Summer deres produkter. > Ikke helt ferdig tekst?

- T-Lim på - 16 vil vel gi en t-comf på -10. > Selv ville jeg nok valgt litt mer temperaturmargin i fjellet midtvinters, men det kommer selvsagt an på hvor og hva man mener med vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en fleece innerpose regner jeg med t-comf kommer opp på rundt -16.  Har alltid med jervenduken thermo også på vintertur.  Gir ialleflall en forholdsvis billig og fleksibel løsning. Selv om det nok ikke er den letteste eller varmeste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Terka said:

 

"Kan kombineres med Alta Summer og sammen vil de utgjøre en vinterpose med T-Lim på -16"

- Alta er vel Helsport sovepose, og Tana Spring/Summer deres produkter. > Ikke helt ferdig tekst?

- T-Lim på - 16 vil vel gi en t-comf på -10. > Selv ville jeg nok valgt litt mer temperaturmargin i fjellet midtvinters, men det kommer selvsagt an på hvor og hva man mener med vinter.

Det er jammen bra observante Fjellforumere følger med for her hadd det definitivt sneket seg inn en liten leif. Utrolig hva som kan skje når man etter mange år utvikler litt for aktiv autopilot.. ;) Tusen takk for at du følger med! Hilsen Nora/Barents

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, sneakyowl said:

Sikkert fine poser, men det skorter litt på kreativiteten kanskje? Ser akkurat ut som Helsport Alta-posene.

Tillater meg å svare på denne jeg.. Det er vanskelig å skille soveposer fra hverandre på bilder (og tekst forsåvidt), men kan love deg at disse posene ligner svært lite på hverandre. Både type fiber, konstruksjon og passform er ulikt. Blir litt feil av meg å vise bilder her kanskje, men gå gjerne i butikk og se de ved siden av hverandre :) Hilsen Nora/Barents

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er spennende å se at Barents Outdoor kommer med spennende og nyskapende produkter. Tror muligens Helsport gradvis vil blekne. Følger spent med BO videre og ønsker dere lykke til og stå på!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

helcross skrev (4 timer siden):

Med en fleece innerpose regner jeg med t-comf kommer opp på rundt -16.  Har alltid med jervenduken thermo også på vintertur.  Gir ialleflall en forholdsvis billig og fleksibel løsning. Selv om det nok ikke er den letteste eller varmeste.

Kan jeg spørre hvordan du best bruker jerven med soveposen for å unngå fukt/kondens, bare bretter den rundt?  😛 

Endret av Joachim V
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Joachim V skrev (19 timer siden):

Kan jeg spørre hvordan du best bruker jerven med soveposen for å unngå fukt/kondens, bare bretter den rundt?  😛 

Har ikke opplevd mye kondens i posen når jeg bruker fleece innerposen. Men i mitt tilfellet her vil jeg ha " 4 lag." Fleece-Spring-Summer-jerven, tenker at dette vil være fordelaktig ift kondensproblematikken? Kun en påstand fra min side som jeg ikke har bevis for.  Men skulle tro prinsippet om flere lag også gjaldt soveposer. Fiberposer er heller ikke like sårbare for fukt hvis det oppstår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helcross skrev (4 timer siden):

 

Har ikke opplevd mye kondens i posen når jeg bruker fleece innerposen. Men i mitt tilfellet her vil jeg ha " 4 lag." Fleece-Spring-Summer-jerven, tenker at dette vil være fordelaktig ift kondensproblematikken? Kun en påstand fra min side som jeg ikke har bevis for.  Men skulle tro prinsippet om flere lag også gjaldt soveposer. Fiberposer er heller ikke like sårbare for fukt hvis det oppstår. 

Fukten oppstår, og den har ikke noe sted å gå med Jervenduk rundt ytterst. Da legger det seg nok i foret på duken, noe man kanskje ikke merker før 2+ dager og ikke "tørkende" vær.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.