Gå til innhold
  • Bli medlem

Hilleberg Rogen på høyfjellet?


pcv1

Anbefalte innlegg

Hei, noen som har erfaring med Hilleberg Rogen i høyfjellet? Skal på tur på Hardangervidda sommerstid med ett barn. Da blir det mye å bære på meg og jeg vurderer et lettere telt enn Allak 2 som jeg har fra før. Men lurer på Rogens egnethet i høyfjellet mtp. vind først og fremst. På forhånd takk for innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nybruker skrev (16 minutter siden):

Hei. Jeg har ikke dette teltet selv, men kjenner en som frøys mye i dette pga vind på en lengre tur. Glippa under duken på fortelt og ikke dobbeltdør på innertelt (kun myggnett) Var visst problemet. 

Takk! Ja, var det som gjorde meg litt betenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mitt Rogen starter myggnettingen først litt opp fra bakkenivå, så det går høvelig greit. Men jeg tror ikke det var lange perioden de laget det sånn. (Og de som var før det som jeg har slapp sideveisregn inn på hjørnen til bunnen, som ikke var tett.) Synes det er evig kjølig nok sånn som mitt er. Synes det er ganske stort hopp mellom Allak og Rogen rett og slett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miamaria skrev (10 minutter siden):

På mitt Rogen starter myggnettingen først litt opp fra bakkenivå, så det går høvelig greit. Men jeg tror ikke det var lange perioden de laget det sånn. (Og de som var før det som jeg har slapp sideveisregn inn på hjørnen til bunnen, som ikke var tett.) Synes det er evig kjølig nok sånn som mitt er. Synes det er ganske stort hopp mellom Allak og Rogen rett og slett.

Takk for innspillet! Når du skriver "evig kjølig nok", så tolker jeg deg dit at teltet fort kan bli for kaldt i vind eller på høyfjellet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.