Gå til innhold
  • Bli medlem

Varme, tykke og slitesterke linerhansker?


Marius Engelsen

Anbefalte innlegg

Jeg trenger nye linerhansker. Mine Aclima linerhansker er mer hull enn ull nå, det var de tynneste jeg fant den gangen fordi det var kun de som passet i hanskene jeg hadde.

Mine nye hansker har mer volum (Hestra Heli Ski), så her passer tykkere linerhansker. Strikkete ullhansker går inni, men det blir litt trangt.

Noen tips til slitesterke og litt tykkere linerhansker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Har testet en del "liners".

Aclima har kommet med en ny variant som er litt tykkere, tror de er i hot wool serien. De virker forholdsvis slitesterke, og jeg har brukt de f.eks under tynne skihansker med god effekt. Det går også helt fint å f.eks knyte skolissa med de på. Men å reparere primus med de på kan nok bli litt utfordrende.

Brynje sine liners synes jeg også har vært mer slitesterke enn aclima sine. Men de er nok bittelitt tykkere.

Forsøkte også noen billige fra xxl, "line one" tror jeg merket het. De hadde god passform, men det var såpass mye syntet i blandingen at de varmet særdeles lite.

Men jeg har egentlig innsett at liners lett blir hullete, og er i så måte forbruksvare. Men jeg synes fordelene veier opp for ulempene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hildis skrev (8 timer siden):

Hei. Har testet en del "liners".

Aclima har kommet med en ny variant som er litt tykkere, tror de er i hot wool serien. De virker forholdsvis slitesterke, og jeg har brukt de f.eks under tynne skihansker med god effekt. Det går også helt fint å f.eks knyte skolissa med de på. Men å reparere primus med de på kan nok bli litt utfordrende.

Brynje sine liners synes jeg også har vært mer slitesterke enn aclima sine. Men de er nok bittelitt tykkere.

Forsøkte også noen billige fra xxl, "line one" tror jeg merket het. De hadde god passform, men det var såpass mye syntet i blandingen at de varmet særdeles lite.

Men jeg har egentlig innsett at liners lett blir hullete, og er i så måte forbruksvare. Men jeg synes fordelene veier opp for ulempene.

Takk, gode tips :)

Jeg ser Hestra har noen lange liners med touch skjerm finger, og hempe til å henge til tørk. Jeg vurderer disse, det er jo nyttig med ett lag ekstra over håndleddet også, og selv om jeg ikke taster mye på telefonen så er det greit å slippe å ta av linerhansken om man skal betjene telefonen: https://www.speidersport.no/hestra/112300/innerhanske-i-ull-m-hestra-merino-wool-liner-long-5f-8-100
 

——————


Jeg klarer å gjøre de aller fleste oppgaver med ytterhanskene på, men votter får jeg åndenød av 😅 jeg bruker heller 3-lags prinsippet på hendene, med skallvott som brukes som overtrekk hvis det blir beinkaldt: 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.