Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor mye faller en kniv i verdi?


Bøygen

Anbefalte innlegg

Har en fallkniven f1 jeg tenker å selge og lurer på hva som er rimelig/fornuftig pris å be om. 

Kniven er knapt brukt, men har ligget i sekken på et par dagsturer i løpet av det ca året jeg har hatt den. 

Ser at billigste sted som har den på lager er på rett over 1500.

Hva er prisfallet på en sånn kniv når pakken er åpnet 20%? 30%?

Åpen for både bud og gode innspill 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjengs oppfatning på nett for fiskeutstyr er gjerne at det taper seg ca 50% i det du tar av plasten. 


Men det er fordi forventingnen er at det alltid er en eller annen kampanje på utstyret til en billig pris noen ganger i året. Dersom dette er en type kniv som stort sett aldri er på salg eller kampanje tipper jeg du kan nærme deg utsalgspris. Prisjakt.no og Finn.no er nyttige verktøy for prishistorikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette varierer nok etter type produkt. Noen ting er massevare og vil tape seg mye. Mer spesielle ting holder seg bedre. 
Og så kommer det an på tilgjengelighet generelt i markedet. Jeg solgte f.eks for litt siden et takstativ til Tesla 3 til samme pris jeg ga for det. Det fordi det ikke var stativer å oppdrive. Normalt måtte jeg gått ned en del. Ser og en del turutstyr som har gått opp vesentlig i pris de senere år. Så der er det sannsynlig at jeg ville fått et lavt verditap hvis jeg solgte det brukt kontra det jeg kjøpte det for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...
torese skrev (2 timer siden):

1300 for en kniv du kan kjøpe til 1500 er ganske bra og ikke helt normalt vil jeg tro. Skal den sendes kommer ofte porto i tillegg og da kan man like godt kjøpe ny tenker jeg. Der var du nok svært heldig.

tore

Det er akkurat det, er man heldig så treffer man på noen som har vurdert å kjøpe akkurat det produktet man vil selge og som er fornøyd med å spare om så bare et par hundrelapper. Er verdt et forsøk, og det var det jo åpenbar for @Bøygen her.  :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.