Gå til innhold
  • Bli medlem

Rypejakt i vinter?


Polardego

Anbefalte innlegg

Annonse

Må vel ut noen turer og se om svenskerypa har kommet over grensa.

Mulig det blir 2-3 dager i telt i slutten av februar, er iallefall planen.

(btw skjønner ikke at alle her sier det er så lite rype i år... har da skutt og sett mye fugl både 05/06 og høsten 06 men dem er ikke der dem bruker være)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Srx (Ron)

Generelt sett er det lite fuggel i år. Det finner du statistikker på overalt.

Klart noen plasser er det bra, men jamt over er det lite.

Vurderer å kjøpe nye fjellski... har vært og sett på flere alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Gleder meg til vinterjakta. Har aldri vært med på det før, og håper på bedre fangst denne turen enn forrige (0). det viktigste er jo selvfølgelig å være ute sammen med bikkja, men det er vikitig for den som unghund og meg som ungkar å få litt fangst. :wink: I høst var det en jaktfalk som herjet i terrenget mitt, :-) så håper rypene har flytta på seg og noen har tatt turen til mitt..... Har noen noen bra erfaringer med tanke på vinterjakt i Finnmark?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder vinterjakt på ryper i Finnmark så har jeg hatt dårlig uttelling i skogen. Har ikke jakta så veldig mye i skog om vinteren, så det kan være at jeg bare har hatt uflaks, men rypene har tatt av på langt hold på omtrent samtlige av mine jaktturer. Har hatt betydelig bedre uttelling på fjellrypa med rifle. Har jakta hver vinter i ca. 20 år så jeg antar jeg har skutt godt over 100 vinterryper med rifle, selv om det gikk mest i hagle de første årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.