Gå til innhold
  • Bli medlem

Isforhold i Nordmarka nå?


Chirsbom

Anbefalte innlegg

Vi har tanker om å ta en tur ut kommende helg, gjerne inn fra vest eller østsiden nord i Nordmarka.

Jeg er ikke spesielt god venn med det å raske over isen, kjenner litt på det de gangene jeg gjør det. Mangler trening i sikkerhet og isvurdering rett og slett. Men har da ispigger og tusler ut når "alle" andre gjør det. Gikk over Ølja i januar feks.

Nå har det vært ganske varierende temperatur over en lengre periode, og jeg merker at det er en ting som bekymrer.

Har noen vært i området i det siste, eller vet hvordan forholdene er på vann som Storflåtan og nordover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nyttig er også Varsom Iskart:

https://www.iskart.no

Hvis du passer på å slå på kartlaget svekket is, når du åpner kartet første gang, så vil områder hvor det alltid må påregnes å være svekket is, selv om det er trygge is ellers, markers med rødt. Det kan være eksempelvis på grunn av strøm eller regulering av vannet. Du kan også sjekke at kartlagt er slått på Å ved klikke på kartlagt symbolet nede i venstre hjørne i nettleser på PC. Ellers gjelder det at innløp og utløp alltid vil kunne være usikker områder, selv om det ikke er markert i kartet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.