Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Isfjell


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg skal bytte telt, har et gammelt børgefjell, men nå vil jeg ha telt for vinter´n! Er det noen som har erfaringer med Helsport Isfjell? Det ser fint ut, men er alltid greit med andres erfaringer! Vekten er relativ lav, lavere enn svalbard og det setter jeg pris på! Teltet kommer til å bli brukt året rundt, men viktig er at det overlever en storm i ny og ne…

på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et Helsport Isfjell fra 1999. 4-manns telt. Det er et utrolig praktisk telt. Innvendig er det plass til 4, det er mulig å ligge begge veier inne i teltet. Forteltet er romslig og fungerer helt optimalt til matlaging og utstyrsplass. Teltet har bra ventilasjon. Vindstabiliteten har jeg ingenting galt å si om. Gode barduneringsmuligheter. Modellen etter min har også fått stormmatter som er veldig praktisk om vinteren. En negativ ting med mitt telt er at innerteltet er litt dårlig festet i motsatt ende for inngangen, men det har Helsport gjort noe med på ny modell. Uansett var dette noe som Helsport kunne ordne med en gang, de visste om denne svakheten på denne modellen.

Du får et bra telt om du velger Isfjell, ingen tvil om det. Vekt og størrelse hører godt sammen og pakkvolumet er lite. Kvaliteten til Helsport er det ingenting å si på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan så absolutt anbefale Isfjell. Har de siste årene testet endel Helsport-telt, og dette er det jeg helt klart har vært mest fornøyd med. Den gamle modellen hadde tynne lettvektsstenger, som hadde en lei tendens til å brekke på ubeleilige tidspunkt. Nå leveres teltet med samme stenger som Svalbard.

På tur på Svalbard i vinter valgte vi slike telt fremfor Svalbard, fordi vi mente de var lettere å sette opp i kaldt vær.

På denne turen hadde vi det værste været jeg har vært borti på tur, og teltene klarte seg utrolig bra, selv om det var mye "liv" i teltet når det blåste som værst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for innspill!

Jeg gleder meg til å se teltet, har ikke sett det ennå. Blir vel et lite raid før jul... Men etter alt å dømme blir dette julegaven til meg selv i år :!: Har lest mye og sett på mange forskjellige typer fra før så håper dette blir topp! Kommer tilbake med melding på nyåret da jeg sikkert har liggi hele romjula i nytt telt!

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.