Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til valg av packraft.


Jakobz1

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle kjøpe Packraft men amatør som jeg er trenger jeg litt hjelp. Har kun tenkt å bruke den på vann for å finne fiskeplasser , ikke stryk m.m. Det trenger altså ikke være en dyr packraft. Jeg er 193 høy, så trenger nok litt lengde. Jeg har sett på følgende modeller: JÁVRI 260 fra Kipara og Vega Designs Nordmarka 270. Er det noen som har erfaringer her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MRS microraft XL er også et godt valg slik at du får plass til en sekk i båten og. Har hatt Kipara og har MRS men i kortere versjoner. Har Alpackaraft 42 som er ca 160 cm innvendig lengde og har romslig plass til sekk og synes det er en fordel med såpass lengde. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på alle disse modellene, kanskje litt dyre for mitt bruk. Tenkte kanskje det var lurt å prøve noe billigere for teste ut om det er noe for meg, men kanskje det er noen på bruktmarkedet. Ang Norsecraft Viking er den 135 i lengde, på 193 er den kanskje litt kort? Er 135 fra enden og ut til hæler på skoene.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har padler stort sett uten spruttrekk og opplever ikke vann fra årene som et stort problem for min del. Med en kortere raft så kan du feste sekk på baugen, men synes det forenkler mye å ha god plass i båten. Nå er packrafter forholdsvis enkle å selge brukt, men anbefaler å kjøpe en lengde du trives med med en gang. "Buy once cry once" som de sier. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakobz1 skrev (33 minutter siden):

Hvor viktig er sprutetrekket? Som sagt kun til bruk på stille vann. 

Skal du fiske fra raften? Jeg synes spruttrekket er glimrende særlig ved fluefiske. Da legger lina seg fint på trekket som en slags linekurv, og trekket fungerer også utmerket som «avkrokningsmatte» ved CR. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RoyN skrev (1 time siden):

Jeg har padler stort sett uten spruttrekk og opplever ikke vann fra årene som et stort problem for min del. Med en kortere raft så kan du feste sekk på baugen, men synes det forenkler mye å ha god plass i båten. Nå er packrafter forholdsvis enkle å selge brukt, men anbefaler å kjøpe en lengde du trives med med en gang. "Buy once cry once" som de sier. 

Takker for tipset der. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo måle beinlengde du trenger. Sett deg inntil en vegg meg rette bein å se hvor langt de når. Men utifra 193 vil jeg tro av Javri går fint, den er 155 indre lengde. Jeg har Char285 som er 170 indre lengde og da ha jeg en del plass foran beina, jeg er 187. KJøpte den litt stor i tilfelle det skulle bli bikkje etterhvert.

Jeg hadde en Alpackaraft Liama tidligere en kort perioden. Den er 124cm indre lengde og jeg synes den ble litt kort. 
jeg synes spraycover er greit, blir alltid litt drypp. Og greit hvis du må padle i regn.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.