Gå til innhold
  • Bli medlem

Gnagsår av nye skisko, er det håp?


awesomevicc

Anbefalte innlegg

Jeg fikk tak i et par nye skisko på Finn, Alfa Guard Adwance. Har god erfaring med Alfa fra før av og kjøpt jaktstøvler uprøvd (men samme størrelse som et par andre fjellstøvler jeg har) som passet perfekt. 
Disse nye skoene føltes gode, men etter en kort skitur har jeg store gnagsår på innsiden av ankelen/hælen. 
D52905D0-34E8-4046-ADA9-9CFF598834ED.thumb.jpeg.2084e449088b8a1c35a87aea7ac84180.jpeg
Er det håp for disse skoa? Noe jeg kan gjøre annerledes? Hadde en passe tykk ullsokk, alt som vanlig😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

@awesomevicc, har du funnet noen løsning på dette?

Jeg sliter med det samme som deg, med Alfa Quest skistøvler. Jeg får gnagsår i overkant av helen, litt over der den buer innover igjen.
Jeg bruker bestandig to par sokker, men får gnagsår på innsiden av ankelen, der du har ringet rundt.

Jeg vurderer en såle som er litt tykkere for å se om foten kan sitte litt bedre fast i. støvelen. Det er en kant inne i skoen, som treffer foten i overkant av ankelen. Jeg regner med det er den som gnager mot ankelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del av vurderingen av ALFA GUARD ADVANCE GTX BC, i ute.no 

Ikke samme skoen som jeg har, men det er ok en tilsvarende (eller eldre) grunnkonstruksjon.

Sitat

Hardheten i hælkappen, uten innvendig polstring, lagde gnagsår på innsiden av hælen for en tester. Hovedtesteren kunne og kjenne hardheten «ta litt» på hælene ved aktive fraspark.

Det er nok denne kanten som lager problemer for min ankel. Jeg har Alfa fjellstøvler og de plages jeg ikke med på samme måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hadde samme problem med mine crispi stetind. Ny og høyere såle hjalp ganske mye men ikke nok til at jeg fortsatte å bruke skoene. Ble nye sko som heldigvis ikke har gitt meg gnagsår. Sko er vanskelig da ingen føtter er like. Crispi skoene passet ikke meg selv om jeg forsøkte i flere år. Greide aldri å gå dem inn.

tore

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å tilpasse meg Alfa Kikut som ga meg litt problemer på første tur men det var uten at jeg hadde gjort noe og store ullsokker uten noe under. Jeg måtte gå opp en størrelse fordi størrelsen min var veldig vonde å ha på. Jeg sku aldri hatt disse skoa og flere sier ALFA skistøvler kan være sære noe jeg skriver under på. 

Nå har jeg prøvd å gått i de en dag ,uten ski riktignok men kjennes mye bedre med tynne sokker under ullsokker for å ikke få all friksjon rett på huden. Tjukke ullsåler

Føles veldig mye bedre og jeg er spent på hvordan dette blir over flere dager. Skal da ikke fryse. 😛 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.