Gå til innhold
  • Bli medlem

Rottefella cobra free


cato12371

Anbefalte innlegg

Er på tur og skal kjøpe meg nye telemarkbindinger, hadde nesten bestemt meg for cobra r8. Men så fikk jeg høre om cobra free bindingen som vistnok skal være ny. Skal kjøre både i fjell og bakke, men mest fjell.

Har noen her kunnskap om denne bingingen er verdt å kjøpe istenfor r8? ser forøvrig at cobra free er 400 lapper dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For et skipar som hovedsakelig skal brukes til fjell/topptur, så mener jeg telemark-bindinger med gå-modus absolutt er verdt det. Det avhenger litt av utstyret, siden vekten også øker, men for breie ski og stive støvler er forskjellen merkbar. Det synes å være bred enighet om dette blant de som har prøvd -det har vært snakk om 20% kraft-besparing på enkelte andre diskusjonssider.

Cobra free vet jeg ikke om finnes i butikkene enda, men det finnes andre alternativer med samme funksjon:

G3 Targa Ascent - lettest, ikke så kraftfull overføring

BD O1 - tyngre, kraftfull overføring

7tm (Power)Tour - utløsbar, ikke fullt så "aktiv" som O1

Jeg brukte sistnevnte hele fjor vinter, og hadde ingen problemer med den. Mest til tur, men også en del i bakke. Det er virkelig stor forskjell i effektivitet når man går oppover - man må nesten prøve det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.