Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til tur på ski


arif1998

Anbefalte innlegg

Hei, ønsker å ta meg en ukestur på ski med pulk. Jeg har nesten ingen erfaring med ski men har god erfaring med lengre turer med sekk, jeg tenkte å starte fra finse stasjon da jeg har gått mye her til fots og det er relativt flatt. Jeg har tenkt å ha med truger i tilegg som jeg kan bruke i bakker som er vanskelig for meg med lite erfaring på ski. Har alt av utstyr til pulk men skal leie ski og truger. Spørsmålet mitt er om det er best å leie langrennski eller fjellski? Og er det eventuelt andre steder som er lett tilgjengelig med tog fra Bergen og flatt for en fersking som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så digg, du har mange gleder framfor deg!

Eit spm: Vil det at du er fersk på ski også seie at du er fersk i vinterfjellet? 

Det kan nemleg vere greit å spesifisere, då det i alle for mitt vedkommande skil seg kva turtips eg vil gi til nokon som har mykje erfaring kontra nokon med lite erfaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke kjent i området, så jeg har ingen konkrete tips, men planen din fikk meg til å tenke på denne episoden av podcast'en Uteliv, der Aleksander Gamme forteller om sitt første forsøk på turlivet, en 50 dagers skitur i Finnmark. Kanskje litt inspirasjon, og kanskje ett og annet tips ifht. hva som er lurt og mindre lurt ;)

https://norske-podcaster.com/podcast/uteliv/eventyrlyst-med-aleksander-gamme

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessatroll skrev (3 timer siden):

Så digg, du har mange gleder framfor deg!

Eit spm: Vil det at du er fersk på ski også seie at du er fersk i vinterfjellet? 

Det kan nemleg vere greit å spesifisere, då det i alle for mitt vedkommande skil seg kva turtips eg vil gi til nokon som har mykje erfaring kontra nokon med lite erfaring. 

Jeg vil si at jeg er fersk på vinterfjellet ja, har hatt mest turer på de andre årstidene med unntak av noen turer vinteren med brodder og sekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aico skrev (2 timer siden):

Jeg er ikke kjent i området, så jeg har ingen konkrete tips, men planen din fikk meg til å tenke på denne episoden av podcast'en Uteliv, der Aleksander Gamme forteller om sitt første forsøk på turlivet, en 50 dagers skitur i Finnmark. Kanskje litt inspirasjon, og kanskje ett og annet tips ifht. hva som er lurt og mindre lurt ;)

https://norske-podcaster.com/podcast/uteliv/eventyrlyst-med-aleksander-gamme

Supert takk for det!!☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterfjellet er jo vakkert og fantastisk men kan no også vere nådelaust.. 

Om eg skulle gått ut frå Finse som fersk i vinterfjell ville eg tenkt meg godt om i høve kvar eg la ruta, og sett vêrmeldinga godt an. Spesielt tilhøva rundt Jøkulen kan bli tøffe, med fallvindar og uføreseielege tilhøve. 

Eg ville kanskje lagt opp til ei rute som gjer at eg var "nært folk" og eventuelle exitar første dagane, og fått gjort nokre erfaringar og kjent litt på fjellet. Så, ved ok meldingar og dersom kjensla er god kan ein vurdere å dreie litt lenger vekk frå "folkemengdene i aust". Eg ville som fersk framleis holdt meg til ei type "hytte til hytte" - rute, slik at eg hadde ei viss form for tryggleik i det. Kanskje ogso legge turen til etter at ein har fått stikka løypene? 

No høyres eg veldig formanande ut, og det er ikkje meininga, men tilhøva der oppe kan vere tøffe. Og det faktum at du både er fersk og åleine tenkjer eg gjer det viktiga å operere med endå større marginar enn elles. 

Konkret forslag kan vere Finse - Krækkja - Heinseter - Tuva - Haugastøl. 

Då med føresetnad om ok vêr første dag og at du går i alle fall så langt som Finsbergvatnet.

Du kan sjølvsagt gå lenger vest, men då er eventuelle exitar vanskelegare tilgjengeleg kollektivt og det er gjerne meir vêr. 

Altså, hovudpoenget er; sjå an vêr og legg ruta deretter. 

Elles er det slik at det kan vere stor forskjell på tilhøva på Finse og på Ustaoset. Så ideelt sett hadde ein vurdert Ustaoset som utgangspunkt med meir folk, meir stikka løyper, tettare mellom hyttene. Eventuelt Haugastøl og ein runde sørover. Der kan du bygge ut runden eller forkorte med større lettheit, etterkvart som du ser korleis forholda blir òg korleis du synes at utstyr og kropp virkar :)

Eit langt og uvanleg formanande innlegg til å vere meg detta, kanskje er du durkdreven på vurderingar men berre manglar erfaring på ski, då får du bere over med meg! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.