Gå til innhold
  • Bli medlem

MSR XGK EX problemer


zementh

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en Msr Xgk til jul som jeg sliter litt med. Har testet den et par ganger og begge gangene får jeg en gul flamme som kommer og går rett over dysa. Dette resulterer i at det soter og blir svart på undersiden av flammesprederen. Har prøvd å forvarme med både bensin og rødsprit, men med samme resultat. Noen som har en ide om hva som forårsaker dette? Jeg bruker alkylatbensin, og har brukt samme bensinen på en Primus omnifuel uten problemer. Har også skrudd opp og renset dysen, så det er ikke problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrudd til dysa skikkelig? Det er er en metall-metall tetting så du må skru til godt. 

Funker det ikke så reklamer. Ting skal virke når de er nye. 

Jeg hadde samme problem med en maken primus for noen år siden. Der løsnet dysa når det ble kaldt og jeg måtte mekke hver morgen på tur. Jeg endte med å reklamere på den. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det samme problemet på min XGK EX som ble kjøpt her i høst. Den brant ikke rent og hadde den flammen du viser i videoen. Jeg fyrte opp primusen og kjørte den varm før jeg slukket den og vippet av flammesprederen. Med et stort skrujern strammet jeg til dysen. Det var lite som skulle til, kun noen få mm rotasjon. Så lot jeg den bli kald før jeg forvarmet den og fyrte opp på nytt. Da var det en helt annen effekt (og lyd) og ren blå flamme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først skrudde jeg til dysa et par hakk til, men siden den er av messing har sporet begynt å bli deformert pga av for lite skrujern. Fyrte opp, fortsatt samme problem. Kjølte den ned og strammet ytterligere litt til, og nå virker den helt perfekt. Det går faktisk ikke an å stramme den nok med verktøyet som følger med siden det er så smalt at man ikke får nok moment. Men da jeg fant frem leatherman supertool klarte jeg å stramme nok.  Så takk for gode tips!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.