Gå til innhold
  • Bli medlem

telemark...


jovegar

Anbefalte innlegg

Annonse

hehe, eller en sykkel som går på vannet? det er nok dessverre sånn at det blir en vanskelig kombinasjon :wink:

man må ligge mer bakpå på smalere ski som er gode i preparert løype, når man kjører løssnø. og det er vanskeligere å kante en bred løssnøski i preparert løype. det finnes jo allroundski, men de er jo litt fugl og fisk... ville heller satset på noe på grensen mot allround i den kategorien du tror du kommer til å kjøre mest, eller rett og slett velge en ski som eg god til en av de.

selv har eg et par dynastar legend 3800 som vel best kan betegnes som en ski for preparerte løyper, men den funker jo til dels greit i løssnø og... bare litt lettere å gå på nesen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting lar seg så absolutt kombinere, her er mitt tips til valg av ski.

Black Diamond Havoc, det er opprinnelig ei ski som er ment for randonee kjørere, men flere har valgt denne skien til telemark også.

Jeg har benyttet denne skien både i preparerte løyper og i pudder og er stort sett kjempefornøyd uansett.

Det er så langt den beste skia jeg har benyttet til begge formål.

Slenger med en link: http://www.telemarkski.com/istar.asp?a=6&id=115000!bla01

Mvh Olsen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan evt. kjøpe det nyeste ultra sport bladet, der er det en test av diverse ski(de har peiling), men har selv Rossignol Bandit 2, og de funker helmaks i bakken, men Rossignol B3 Er enda litt breiere, og de er bra i bakken og tror jeg. men foreslår at du kjøper det nyeste bladet til ultra sport, og leser testene de har der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.