Gå til innhold
  • Bli medlem

Alternativ til Crispi skarven


nokah

Anbefalte innlegg

Eg er dessverre kommen i den situasjonen at mine Skarven 1.0 er klar for utskifting... 

Dette er sko som eg har stortrivdes med, for de sitter aldeles utmerka på foten, og det har dei gjort frå dag 1, men sidan den modellen ikkje er i salg lenger, må eg sjå meg om etter eit godt alternativ. Etter det som eg har lest meg til, er ikkje Skarven EVO heilt den samme skoen.

 

Spørsmålet mitt er om det er andre som har følt at skarven passa perfekt, og har funnet eit alternativ som sitter like godt på foten?

 

Sidan utvalget på denne type fottøy her lokalt er litt begrensa, antar eg at eg må på det store internettet for å handle nye, og då hadde det vært fint med anbefalingar 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt to par skarven 1.0. Har nå Skarven EVO, og de passer like perfekt til min fot. Har ikke merket den helt store forskjellen, annet enn at sålen ikke er like glatt som de gamle var. Sålene er også litt flatere. I tillegg er lissene mye smartere siden de har fjernet hempene på siden som jeg hele tiden hektet borti i ting slik at de bøyde seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt av 2 betrodde kompiser at de synes EVO sitter omtrent like godt på foten (for kort testperiode i høst til å konkludere 100%)

Ellers må jeg vel ta meg en runde i landet og sikre meg et par Skarven til!!! Jeg har brukt 1.0 siden de kom (de er fortsatt i bruk til sålen blir speilblank, men er dessverre ikke helt tette lengre så brukes ikke lå langturer over tid, men til dagsturer hjemmefra holder de fortsatt og dermed sparer de bruken av de under)

I boden har jeg et ganske nytt par med 2.0 som bare er gått inn omtrent+ et par til som ikke har vært i bruk. Alt handlet inn på kampanje når det har passet og bare fordi de passer meg så utrolig perfekt at jeg ikke ville ta sjansen på bli uten når på mange år. 

Hører derfor gjerne fra flere ang EVO og er troende til å handle meg både ett og 2 par til med 2.0 om jeg klarer finne dersom de ikke EVO skulle synes å holde mål...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte også EVO i fjor sommer, men droppet den av samme årsaker som nevnt over. Jeg gikk for Crispi Briksdal i stedet, etter å ha prøvd meg gjennom det som finnes av andre kjente og ukjente fjellsko. Sko og særlig fjellsko er jo høyst subjektivt, men Briksdal er noe av det beste og vakreste jeg noen gang har badet føttene mine i.

Du finner vel knapt dyrere fjellsko, men jeg kjøpte mine på supertilbud på fjellsport og er ekstremt fornøyd. Perfekt fit (til meg), digg såle (både mellomsåle og grep på yttersåle) og diverse tester tyder på god kvalitet på membran osv. Det ble en del myr i fjor sommer og jeg ble i hvert fall aldri våt på beina!

Endret av ARAD
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sverget til Crispi Skarven i mange år, og har tenkt at de sitter perfekt på foten. Men så prøvde jeg Alfa Impact, og de satt enda bedre 🙂 hvis du ikke kan handle lokalt så har du jo alltids 14 dagers angrerett på nett, og flere butikker gir enda bedre vilkår, så det er relativt uproblematisk å prøve sko hjemme så lenge du kun gjør det innendørs.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jorgenms skrev (På 5.2.2022 den 17.55):

 Men så prøvde jeg Alfa Impact, 

5000kr for et par turstøvler er langt over budsjett. Har shoppet Skarven og Skarven II for rundt 2k - riktignok på tilbud, men...  - og det er omtrent hva jeg syns turstøvler bør koste. Under 3k i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, DFM62 said:

5000kr for et par turstøvler er langt over budsjett. Har shoppet Skarven og Skarven II for rundt 2k - riktignok på tilbud, men...  - og det er omtrent hva jeg syns turstøvler bør koste. Under 3k i det minste.

Nå er jo konseptet med impact at man kan bytte utslitte deler, både såle, membran, og skinndeler, slik at du ikke trenger å kjøpe nye hver gang de er "utslitt". Så i teorien sparer du inn prisdifferansen i det lange løp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jorgenms skrev (15 minutter siden):

Nå er jo konseptet med impact at man kan bytte utslitte deler, både såle, membran, og skinndeler, slik at du ikke trenger å kjøpe nye hver gang de er "utslitt". Så i teorien sparer du inn prisdifferansen i det lange løp.

Disse utskiftingene og reparasjonene har vel en kost, de også - jeg har ikke sett prislisten for det, men noe sier meg at det er neppe gratis. Og så er det jo gildt med nye boots engang i blandt, da ...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Da er Crispi skarven evo på tilbud på xxl.  Har jo vært fornøyd med skarven 2.0 men synes EVO begynner å bli vel tunge for den vanligste bruken (dagsturer i sandes/høgjæren der terrenget krever mer enn joggeskosåle for mine føtter/ankler).  Så nå jo telle på knapper om jeg skal finne lettere sko (feks Valdres som nevnt over) eller kjøpe et par til siden sålene begynner å bli slitte..

Er over gjennomsnitt opptatt av at sålen sitter godt på vått fjell - skikkelig pyse når jeg er ute og går.. så det teller mye (i tillegg til at sko er gode på selvsagt) når jeg skal kjøpe nye.

Endret av dede
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.