Gå til innhold
  • Bli medlem

Åsnes Felleski


trondaage

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg savner et bedre låssystem til Åsnesskiene mine. Har Nansen, Kongsvold og Breidablikk- skiene , i veldig mange minusgrader faller fellene lett av.  Jeg skulle ønske at hakene på fellene gikk igjennom og at man kunne låse de fast på oversiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ganske mange mil med Åsnes feller på forskjellige ski, bare 1-2 ganger har jeg vært plaget med at fellene falt av (kun ene skien). Det var på våren, vått føre og fellene var fullstendig vasstrukket. Da funket ikke limet.

Prøv å friske opp limet, du kan varme litt forsiktig med hårføner som første forsøk. Legg eventuelt på nytt lim, Colltex og Black Diamond har lim på tube. Legg litt på, varm opp med føner og stryk utover med en sparkelspade. Legg noe på bordet under fellen for å unngå limsøl.

Det er viktig å tørke fellene etter bruk for at limet skal funke bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.