Gå til innhold
  • Bli medlem

Pakking av pulk (m.m.).


Kveldulv

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er i ferd med å gå til anskaffelse av en plast transportpulk. I den forbindelse er jeg litt usikker på om jeg skal gå til anskaffelse av en større pulkbag (150 - 200 liter), eller om det er lurt å dele utstyret opp i to/tre mindre kolli? Har registrert at noen mener det er upraktisk med en laaang pakk-pølse når den skal inn/ut av teltet. Jeg tenker kanskje at det er fordeler/ulemper med begge løsningene?

 

Er det noen av dere som vet om man får inn Fjellpulken transporter 155 inn i forteltet til Helsport Fjellheimen x-trem 3 camp?

 

Svar/synspunkter tas i mot med takk :- )

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det fungerer veldig greit å ha sovepose og liggeunderlag ferdig i egen bedding, resten i en stor pulkbag (hvor innholdet i pulkbagen er delt opp i egne pakkposer etter bruksområde, leirklær, mat etc. samt en mindre, tett boks til brenner og drivstoff).

tegningen og målene på teltet tilsier jo at man kan få plass til pulken i forteltet om man skulle føle på det behovet, helt hvor god plass man får skal jeg dog ikke si noe om ... det blir muligens rett innenfor inngangen. 

image.png 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at flere mindre kolli (pulkbager) er vanskeligere å komprimere og stroppe fast, det hele blir mer ustabilt. Skal du ha bedding/teltpose på toppen bir det værre. 

Gå for den største bagen som går i pulken, bruk mindre pakkposer sortert med innhold på "din måte", sleng dette oppi mye større pakkposer (gjerne med ventil), også disse sortert etter hva du synes er praktisk. Eller behold småposene og bruk Ikea poser for å samle de. Brenner & fuel i en kasse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heriks skrev (24 minutter siden):

Synes det fungerer veldig greit å ha sovepose og liggeunderlag ferdig i egen bedding, resten i en stor pulkbag (hvor innholdet i pulkbagen er delt opp i egne pakkposer etter bruksområde, leirklær, mat etc. samt en mindre, tett boks til brenner og drivstoff).

tegningen og målene på teltet tilsier jo at man kan få plass til pulken i forteltet om man skulle føle på det behovet, helt hvor god plass man får skal jeg dog ikke si noe om ... det blir muligens rett innenfor inngangen. 

image.png 

 

Heriks skrev (29 minutter siden):

Synes det fungerer veldig greit å ha sovepose og liggeunderlag ferdig i egen bedding, resten i en stor pulkbag (hvor innholdet i pulkbagen er delt opp i egne pakkposer etter bruksområde, leirklær, mat etc. samt en mindre, tett boks til brenner og drivstoff).

tegningen og målene på teltet tilsier jo at man kan få plass til pulken i forteltet om man skulle føle på det behovet, helt hvor god plass man får skal jeg dog ikke si noe om ... det blir muligens rett innenfor inngangen. 

image.png 

Hei og takk for svar. Ser helt klar poenget med å ha mindre kolli i en større pakkpose. Når det gjelder pulk i fortelt så var jeg litt unøyaktig i spørsmålet, for jeg lurte egentlig på om åpningen var stor nok, og det ser jeg at har blitt besvart 😊 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omnilite skrev (27 minutter siden):

Min erfaring er at flere mindre kolli (pulkbager) er vanskeligere å komprimere og stroppe fast, det hele blir mer ustabilt. Skal du ha bedding/teltpose på toppen bir det værre. 

Gå for den største bagen som går i pulken, bruk mindre pakkposer sortert med innhold på "din måte", sleng dette oppi mye større pakkposer (gjerne med ventil), også disse sortert etter hva du synes er praktisk. Eller behold småposene og bruk Ikea poser for å samle de. Brenner & fuel i en kasse.

Takk for svar👍. Ser helt klart poenget i det du skriver. Ikke være knipen på størrelsen på pakkposen, men heller lage eget system med mindre poser som igjen du putter ned i den store. En større pose er lettere å stroppe fast, holder seg mer stabil og lettere å laste oppå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.