Gå til innhold
  • Bli medlem

Ekstra spenner/klips til Marmot telt, noen som vet hvor man kan få tak i?


Mærtha

Anbefalte innlegg

F1340839-8EA6-4D06-B3FC-0730468FFEB5.thumb.jpeg.132a3f6d824c5247ddc02b71fe40f5ac.jpegHei!

Jobber (foreløpig på tankestadiet) med en hack for å kunne bruke et Marmot Vapor 4P med kun ytterduk. Planen er å bruke reimer med maljer til å sette stengene nedi, og så må jo da dette reimsystemet kunne klipses til ytterduken mot de eksisterende klipsene som sitter på denne. Da trenger jeg enten originale Marmot-klips, eller noen andre som man vet passer i disse. Noen som vet hvor man kan få tak i Marmot-klips, evt vet om noen som passer? Bor langt unna verdens navle, så jeg er nok avhengig av å bestille på nett. Og da er det greit å vite at de passer før jeg bestiller. 😀

Endret av Mærtha
Ønsket å vise hva slags klips jeg trenger med et bilde.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det klipsene festes til vanligvis på det teltet? Festes de mot innertelt-delen?

På mitt Marmor Limelight så festes klipsene rett i reimen på footprinten, og kan på den måten settes opp uten innertelt.

Altså man velger om man vil klipse inn inner- eller yttertelt til footprinten. Man velger naturligvis ytterteltet så lenge det brukes.

Er dette annerledes på Vapor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sneakyowl skrev (15 minutter siden):

Hva er det klipsene festes til vanligvis på det teltet? Festes de mot innertelt-delen?

På mitt Marmor Limelight så festes klipsene rett i reimen på footprinten, og kan på den måten settes opp uten innertelt.

Altså man velger om man vil klipse inn inner- eller yttertelt til footprinten. Man velger naturligvis ytterteltet så lenge det brukes.

Er dette annerledes på Vapor?

Det følger ikke med footprint til Vapor, og footprint er i tillegg vanskelig å få tak i. Noen få utenlandske nettbutikker har dem inne, men de er dyre. Alternativt måtte jeg ha sydd footprint, men det føler jeg ikke at jeg gidder per nå.😅 Og da ville jeg også trengt klips. Ytterteltet klipses vanligvis til innerteltet.

Endret av Mærtha
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sneakyowl skrev (1 time siden):

Ah, ja da skjønner jeg...

Jeg skulle til å foreslå å kjøpe footprint for et hvilket som helst annet Marmot-telt og klipt av reimene fra de, men ble litt usikker på hvordan du i praksis skulle satt opp teltet med det som løsning 🤔

Aha. 🤔 Takk for innspill. Kikket litt på det ut ifra tanken om at jeg kanskje kunne tilpasse footprint fra et annet telt, men ved nærmere ettersyn er det kun Limelight som har footprint med klips, og Limelight går bare opp til 3 persons så det blir nok litt snaut. Tanken så langt er å sy ei «ramme» av reimer som er så stor at stengene står i maljer i hjørnene, og ha ei tynnere reim med klips som går derfra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenrisfrøya skrev (8 timer siden):

Sea  too  summit. Sts. Tror jeg har spenner. Da bytter du ut både hu og hann. 

Takk for innspill. 😊 Det skaper nok litt trøbbel i andre enden, dessverre, da jeg vil bli nødt til å sprette opp sømmer og sy på nytt på innerteltet også (vet de har av typen som man kan skru inn i eksisterende løkke også, men de har skrue på begge sider og ingen strammemulighet, og det må jeg ha), pluss at jeg vil bli nødt til å kjøpe 8 spenner i stedet for 4. Men innlegget ga meg en tanke om at jeg kan ta med meg ei spenne fra teltet til lokal sportsbutikk og teste om STS-spenner passer med disse. Da har jeg jo løst det. 😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omnilite skrev (1 time siden):

StS spenner fåes i alle kombinasjoner: Dobbel skrue, en stramming og en skrue, og dobbel stramming. Alle bredder.

Aha. Da er det nok bare utvalget i butikk her i Hutaheita som ikke er det største. Sjekker det ut om jeg ikke finner noe originalt eller noe som passer på tvers av merke. 😊👍

Endret av Mærtha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.