Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til rimelig tørrdrakt


krinormyr

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Kjøpte packraft i fjor og fått mange fine turer på havet med den. Da jeg bor i Tromsø ønsker jeg å utvide sesongen og har konkludert med at jeg trenger en tørrdrakt for at det skal være forsvarlig.

 

I utgangspunktet har jeg ikke lyst å bruke alt for mye penger, men ønsker å ta en avsjekk på om lavt budsjett er et reelt alternativ, eller om kvaliteten blir for lav.

 

Har sett på denne som er på tilbud til litt over 3000. 
 

https://kitenorge.no/annox-warrior-torrdrakt-19842.html?___store=no&v=19835&gclid=CjwKCAiA866PBhAYEiwANkIneGKNnNC5o4IjV-0rizl1UEZbcxGcluPpUAHNNXLPHi3bjOjxjgvdNxoCVbQQAvD_BwE

Setter pris på om noen kan hjelpe med meg om denne er noe å satse på til packraftbruk? Alternativer til denne som gir akseptabel funksjon i forhold til pris setter jeg også pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser enkelte bruker packraft til ganske heftig elvepadling og rulling. Til sånt bruk ville jeg kjøpt en kvalitetsdrakt. Til litt turpadling klarer man seg med rimeligere drakter.

Jeg har hatt en billig tørrdrakt (Nemo Force). Den var forsåvidt ganske grei i bruk, men jeg padlet mye havkajakk og da ble den fort utslitt. Padlet hull under armene, og alle sømmen gikk fløyten etter en sesong. Ikke verdt pengene når man padler såpass mye, men helt grei ellers.

Dog, stoffsokker er absolutt en fordel, da kan man bruke vanlige neoprensko utenpå.

Endret av Marius Engelsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke modig nok til heftig elvepadling så det er ikke en problemstilling for meg 😉

 

En vesentlig forskjell på rimelige vs mer kostbare er altså hvor lang levetid jeg kan forvente på den. Blir fort dyrt å kjøpe billig hvis det er påregnelig at den slites ut etter 1 sesong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

Bruker denne til kajakkpadling: https://www.xxl.no/typhoon-hypercurve-b-e-w-latex-socks-torrdrakt-voksen-gra/p/1173744_1_style?gclid=CjwKCAiA866PBhAYEiwANkIneAZ6ZCiCIkH4orkRQskRNFGDzzpBUefJbxB-fdT55iqj3RiiH-1nixoCHHwQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

 

Kjøpte min hos west system på tilbud til 3000. Med billige padlesko fra xxl fungerer det utmerket. 

 

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torese skrev (3 timer siden):

Hei, 

Bruker denne til kajakkpadling: https://www.xxl.no/typhoon-hypercurve-b-e-w-latex-socks-torrdrakt-voksen-gra/p/1173744_1_style?gclid=CjwKCAiA866PBhAYEiwANkIneAZ6ZCiCIkH4orkRQskRNFGDzzpBUefJbxB-fdT55iqj3RiiH-1nixoCHHwQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

 

Kjøpte min hos west system på tilbud til 3000. Med billige padlesko fra xxl fungerer det utmerket. 

 

Tore

Ble en tur til XXL i dag, og endte opp med den samme. Blir spennende å få testet den på vannet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hei.
Jeg følger tråden her. Skal kjøpe min første tørrdrakt til litt padling og tenker at bra nok er bra nok. Men den som er foreslått fra XXL - den har glidelås bak. Hvordan fungerer dette når man skal ordne seg alene?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke erfaring med andre tørrdrakter, men til mitt behov og bruk synes jeg den fra XXL har fungert godt.

Når der gjelder ditt spørsmål er det ikke spesielt utfordrende å ta den av og på alene, men er en liten fordel å være litt myk i leddene😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.