Gå til innhold
  • Bli medlem

Skøyte eller skitur på islagt vann med tørrdrakt?


Storm_Eagle

Anbefalte innlegg

Hva tror folket om å gå tur på potensiell utrygg is med tørrdrakt og ispigger rundt halsen i tilfelle man skulle gå gjennom? Jeg har ingen erfaring med tørrdrakt utenom til dykking, men det er jo tørrdrakter som er beregnet for sportslige aktiviteter til salgs nå som kayak paddling, kite surfing og seiling som skal tillate mye bevegelsesfrihet, og de blir også oppgitt å ha "pustende" stoff. Så er dette er bra alternativ, eller vil det bli veldig ubehagelig og klamt etter en liten stund med aktivitet? Har jo sett noen få som har brukt det når jeg har vært ute å kitet i sjøen, og de har ikke hatt noe å klage over og kan være uti vannet i timevis i denne. Jeg er litt bekymret for om mansjettene vil være ubehagelig stramme når de brukes i lang tid, men hvis de ikke er noe værre enn på en vanlig våtdrakt som jeg bruker når jeg kiter så ser jeg ikke noe problem med det.

Et annet problem jeg ser for meg er at det ikke er enkelt å varme regulere med en tørrdrakt siden man åpenbart ikke har noe lufteventiler, og for å fjerne eller legge til noen lag under så må man ta av seg hele drakta.

Endret av Storm_Eagle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.