Gå til innhold
  • Bli medlem

MSR WHISPERLITE UNIVERSAL


erles

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nettopp testet min nye MSR WHISPERLITE, og opplever at det lekker bensin ut av «kontroll-hendelen» / control valve. Dette skjer etter jeg har vridd den rundt ca to runder. Skal det være sånn, eller er dette en lekkasje? Jeg tenker at dersom det ikke er en «automatisk stans» på denne, så kan det ganske fort bli ganske så fatalt inne i et telt, om man er uheldig å skrur opp litt for mye….Det lekker MYE bensin!

 

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp! Takl for svar! Så i utgangspunktet skal man ikke greie å skru denne så åpen at det lekker? Men er det normalt at man må rense og styre allerede før første bruk? Vurderer å returnere og be om en ny, i tilfelle det er noe feil.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

"Låner" denne tråden, da mitt spm handler om noe lignende. Opplevde lekasje, og har nå demontert pumpa.

Mistenker at lekasjen kom fra denne delen:

20220216_132213.thumb.jpg.e1c938d1ab5a6323b676cdb131d12ee7.jpg

Byttet o-ringer, alt ok.

Skrudde så av "control valve", men sliter nå med å få den på plass igjen. Har forsøkt å bruke o ring som fulgte med brenneren, men det virker som gjengene ikke vil ta inni pumpa. Bruker jeg en o ring som er litt større, får jeg ikke til å vri på regulatoren når den er festet fast på pumpa.

20220216_132042.thumb.jpg.1b83081857be79ad12bd374dae652646.jpg

Ser at det er et flatt parti på gjengene, er det noe hakk som skal på plass, som jeg ikke finner?

20220216_132626.thumb.jpg.422562cd80fff0fdd7ee61f46433962e.jpg

Har forsøkt å rense med wd-40 osv. Men reguleringsventilen går bare rundt og rundt. Noen tips?

Noen som vet om man kan kjøpe kun ny "control valve" eller om man må kjøpe komplett pumpe?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hildis skrev (53 minutter siden):

"Låner" denne tråden, da mitt spm handler om noe lignende. Opplevde lekasje, og har nå demontert pumpa.

Mistenker at lekasjen kom fra denne delen:

20220216_132213.thumb.jpg.e1c938d1ab5a6323b676cdb131d12ee7.jpg

Byttet o-ringer, alt ok.

Skrudde så av "control valve", men sliter nå med å få den på plass igjen. Har forsøkt å bruke o ring som fulgte med brenneren, men det virker som gjengene ikke vil ta inni pumpa. Bruker jeg en o ring som er litt større, får jeg ikke til å vri på regulatoren når den er festet fast på pumpa.

20220216_132042.thumb.jpg.1b83081857be79ad12bd374dae652646.jpg

Ser at det er et flatt parti på gjengene, er det noe hakk som skal på plass, som jeg ikke finner?

20220216_132626.thumb.jpg.422562cd80fff0fdd7ee61f46433962e.jpg

Har forsøkt å rense med wd-40 osv. Men reguleringsventilen går bare rundt og rundt. Noen tips?

Noen som vet om man kan kjøpe kun ny "control valve" eller om man må kjøpe komplett pumpe?

 

Det skal være bare å skru denne inn. Får sett om gjengene inn i pumpen ikke er ødelagt, bruk lommelykt. Jeg regner med du har tatt ut slangen når du prøver å skru den inn?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erles skrev (På 20.1.2022 den 22.02):

Hei! Jeg har nettopp testet min nye MSR WHISPERLITE, og opplever at det lekker bensin ut av «kontroll-hendelen» / control valve. Dette skjer etter jeg har vridd den rundt ca to runder. Skal det være sånn, eller er dette en lekkasje? Jeg tenker at dersom det ikke er en «automatisk stans» på denne, så kan det ganske fort bli ganske så fatalt inne i et telt, om man er uheldig å skrur opp litt for mye….Det lekker MYE bensin!

 

image.jpg

Som nevnt her i tråden allerede. Demonter og gnikk vekk evt maling på o-ringer. Det skal IKKE lekke en dråpe uansett hva du gjør.

At MSR maler noen av o-ringene er en gedigen tabbe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det løste seg til slutt. Tror kanskje at gjengene hadde bøyd seg litt når jeg tok ut "valve", og at de måtte presses på plass når jeg dyttet inn igjen. Byttet selvfølgelig o-ringer etc samtidig, og nå brenner den fint. Men må nok bruke en del tid på å bli trygg på brenneren igjen, ubehagelig med lekkasje.

Takk for innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.